مراحل ثبت نام آزمون تافل

امتحان TOEFL iBT – Test of English as a Foreign Language یکی از پرطرفدارترین امتحان های زبان انگلیسی است. امروز به شما یک راهنمای کامل مراحل ثبت نام آزمون تافل را ارائه می دهیم. همه نکات برای این کار اعم از تاریخ آزمون تافل، هزینه تافل، نحوه پرداخت هزینه تافل، ثبت نام در آزمون آزمایشی تافل و.. را اشاره می کنیم. پس با ما همراه باشید.

درباره تافل

آزمون تافل (TOEFL: Test of English as Foreign Language) همان‌طور که می‌دانید، از جمله آزمون‌های بین‌المللی پرطرفدار و معتبر میباشد. برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی ‌زبان خارج از کشور، آزمون تافل نیز مانند آزمون معروف بین‌المللی آیلتس (IELTS: International English Language Test System) شناخته شده است و سالانه ده‌ها هزار نفر در سراسر دنیا به‌ منظور اخذ مدرک تافل و ورود به دانشگاه‌ها، در این آزمون ثبت نام می‌کنند.

مدرک تافل برای کلیه دانشگاه‌های انگلیسی جهت ورود به کلیه رشته‌های انگلیسی در کلیه مقاطع تحصیلی معتبر است. اگر شما بتوانید نمره لازم را در این آزمون کسب کنید، یکی از شرایط لازم برای ورود به رشته موردنظر در دانشگاه مقصد را در اختیار خواهید داشت. اما قبولی قطعی شما منوط به رعایت شرایط دیگری است که در بخش نیازمندی‌های پذیرش دانشگاه (ADMISSION’S REQUIREMENTS) اعلام می‌شود.

 

بهتر است بخوانید : تغییرات آزمون تافل در سال جدید چگونه است ؟

 

نمره ‌‍ای که در آزمون تافل بدست می آورید، دانش شما را در زبان انگلیسی شما نشان می‌دهد. لذا از آن به‌عنوان مدرکی برای احراز دانش زبان شما (ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY) یاد می‌کنند. کلیه متقاضیان تحصیل در رشته‌های انگلیسی ‌زبان موظف به ارائه مدرک تافل یا آیلتس یا PTE یا کمبریج یا مدارک زبانی دیگر میباشند که دانشگاه اعلام می‌کند.

برای اینکه قبولی خود در آزمون تافل را قطعی وکنید بهتر است در دوره های تدریس خصوصی تافل که در آموزشگاه های معتبر از جمله آیلتسر برگزار می شود شرکت کنید.

راهنمای گام به گام ثبت‌نام تافل

برای ثبت‌نام در آزمون تافل اینترنتی، باید مثل سال‌های قبل، به سایت ETS بروید و پروفایل بسازید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در سمت راست بالای صفحه‌ای که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، روی گزینه MY TOEFL ACCOUNT کلیک کنید تا صفحه‌ای که تصویر آن را در عکس زیر می‌بینید، برای شما به نمایش درآید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

همان‌طور که میبینید، در این بخش شما می‌توانید:

  • یک پروفایل (PROFILE OR ACCOUNT) ایجاد کنید.
  • هزینه ثبت ‌نام اینترنتی آزمون تافل را پرداخت کنید.
  • شهر و کشور موردعلاقه خود را جهت شرکت در آزمون انتخاب کنید.
  • ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون، با ورود به پروفایل خود، از نتیجه آزمون مطلع شوید.
  • از ETS بخواهید که کارنامه آزمون تافل اینترنتی شما را به دانشگاه موردنظر ارسال کند.

 

بیشتر بخوانید : مدیریت زمان در آزمون تافل

 

چون شما برای نخستین بار به سایت ETS‌‌ متصل می‌شوید و کد کاربری و رمز عبور ندارید، لذا باید روی قسمت NEW USER که ایجاد کد کاربری جدید است، کلیک کنید. پس از کلیک، صفحه‌ای که عکس آن را در تصویر زیر می‌بینید، به‌ نمایش داده میشود.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

قدم اول در ثبت‌نام آزمون تافل اینترنتی در سایت ETS این است که شما اطلاعات هویتی و تماس خود را وارد کنید.

به نکات زیر دقت کنید:

  • نامی که در این فرم وارد می‌کنید، دقیقا مطابق با اطلاعات گذرنامه شما باشد.
  • اگر نامی که وارد می‌کنید با اطلاعات مندرج در گذرنامه، به هر دلیلی تطبیق نداشته باشد، از شرکت شما در آزمون جلوگیری خواهد شد.
  • اگر اسم شما تا روز شرکت در آزمون تغییر کند، امکان شرکت در جلسه را ندارید.
  • توجه کنید که گزینه MIDDLE NAME اختیاری (OPTIONAL) است. (در ایران نام وسط یا همان Middle Name وجود ندارد.)
  • پاسخ به همه فیلدهایی که با ستاره قرمز مشخص شده است٬ الزامی خواهد بود.

دقت داشته باشید در این فرم باید اطلاعات زیر را وارد کنید.

  • ارائه نام (FIRST GIVEN NAME)
  • نام خانوادگی (LAST FAMILY NAME)
  • جنسیت (GENDER)
  • تاریخ تولد (DATE OF BIRTH)
  • کشور محل زندگی (COUNTRY OF LOCATION)
  • آدرس (ADDRESS LINE)
  • تلفن (CONTACT PREFERENCES)

پست الکترونیک معتبری وارد کنید که برای ارتباط با سیستم ای تی اس همیشه در دسترس باشد. پس از ورود اطلاعات این بخش، روی CONTINUE کلیک کرده تا به صفحه دیگری که عکس آن را در زیر مشاهده می‌کنید، منتقل شوید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در این قسمت باید اطلاعات مربوطه وارد کنید. به نکات زیر توجه کنید.

  • کشور محل تولد (COUNTRY OF BIRTH)
  • زبان مادری (NATIVE LANGUAGE)
  • کشور محل تولد (COUNTRY OF CITIZENSHIP)
  • در کدام کشور، قصد تحصیل دارید (IN WHAT COUNTRY DO YOU HOPE TO STUDY)
  • محدوده سنی خود را مشخص کنید (WHICH OD THERE INCLUDES YOUR AGE)
  • مقطع تحصیلی کنونی شما چیست (WHAT IS YOUR CURRENT LEVEL OF STUDY)
  • مقطع تحصیلی بعدی شما چیست (WHAT IS YOUR NEXT LEVEL OF STUDY)
  • فیلد تحصیلی مورد نظر شما چیست (WHAT IS YOUR DESIRED FIELD OF STUDY)

پس از وارد کردن اطلاعات در این بخش، روی گزینه CONTINUE کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در این قسمت که بخش ۳ از ۴ میباشد، از شما خواسته می‌شود تا نظر خود را درباره استفاده از سیستم خدمات اینترنتی تافل که TOEFL® Search Service نامیده می‌شود و خدماتی نظیر ایجاد دیتابیس اطلاعات شرکت‌کنندگان در آزمون به‌منظور ارتباط با مؤسسات و دانشگاه‌ها با دانشجویان اعلام کنید. اگر نخواستید، روی گزینه NO THANKS کلیک کنید تا به صفحه ۴ از ۴ منتقل شوید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

همان‌طور که در عکس می‌بینید، باید کد کاربری (USER NAME) و رمز عبوری (PASSWORD) تعیین کنید. کد کاربری باید حاوی ۶ تا ۱۶ کاراکتر و فقط شامل اعداد و حرف باشد. برای این‌که اگر زمانی رمز عبور را فراموش کردید، بتوانید به سیستم ETS وارید شوید. در اینجا از شما سؤال امنیتی (SECURITY QUESTION) پرسیده می‌شود. مثلا WHAT IS YOUR FATHER’S MIDDLE NAME (اسم وسط پدر شما چیست).

پس از ورود اطلاعات فوق، روی گزینه continue‌ کلیک کنید تا صفحه درخواست تأیید اطلاعات پروفایل برای شما ظاهر شود.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

اطلاعات به‌نمایش‌درآمده را به دقت بررسی کنید. هر جا نیاز به اصلاح است، با کلیک روی بخش edit ویرایش کنید. سپس به انتهای صفحه بروید و روی گزینه confirm کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

پس از کلیک روی بخش تأیید (CONFIRM) به صفحه‌ای می‌روید که عکس آن در زیر آمده است.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

این قسمت صفحه پروفایل شما میباشد که برای تغییر رمز عبور و به‌ روزرسانی اطلاعات و همچنین انتخاب مرکز و زمان آزمون باید همواره به آن رجوع کنید. برای انتخاب یک مرکز در روز و ساعت و شهر موردنظر در کشور موردعلاقه، به REGISTER FOR A TEST (ثبت‌نام برای یک آزمون) بروید.

  • ORDER SCORE REPORTS: برای سفارش کارنامه آزمون است.
  • VIEW SCORE: برای مشاهده نمرات شما در آزمون است.

پس از کلیک روی بخش ثبت‌نام برای آزمون، صفحه‌ای به‌نمایش درمی‌آید که عکس آن در تصویر زیر می‌بینید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

روی بخش TOEFL TEST کلیک کنید تا صفحه‌ زیر برایتان به ‌نمایش درآید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در این صفحه، اطلاعات مهم درباره ثبت‌نام در آزمون، انتخاب سنتر و نحوه پاسخ به سؤالاتی درباره زندگی شما که هیچ تأثیری در ثبت‌نام و نمره شما در تافل ندارد،‌ ارائه می‌شود. این اطلاعات را خوانده یا نخوانده تأیید کنید. روی CONFIRM کلیک کنید تا به صفحه بعدی بروید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

د ر این قسمت از شما خواسته می‌شود تا کشور و شهر محل آزمون را انتخاب کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

همان‌طور که در عکس فوق مشاهده می‌کنید، پس از انتخاب ایران به‌عنوان کشور محل شرکت در آزمون تافل اینترنتی، در بخش region اسامی شهرهایی که آزمون در آن‌ها برگزار می‌شود، به ‌نمایش درمی‌آید.

اکنون برای مشاهده تاریخ‌های برگزاری آزمون در کشور و شهر انتخابی، به قسمت START DATE و END DATE بروید و یک بازه زمانی مشخص کنید تا دردسترس‌ترین زمان برای شما به‌نمایش درآید. به این منظور، باید روی گزینه SEARCH که در عکس بالا هم مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، در بازه زمانی موردنظر شما، مشخصات سنترهایی که در بازه زمانی اعلامی (در شهر و کشور موردنظر)، امکان ثبت نام و صندلی خالی دارند، به‌نمایش درآمده است.

شما روی یکی از لینک های آبی کلیک کنید. سپس مرکز مورد نظر را انتخاب کنید تا صفحه‌ای مشابه عکس زیر را ببینید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در این صفحه مشخص شده که در مرکز انتخابی شما در فلان تاریخ و در ساعت ۹ صبح تا ۱:۳۰ بعدازظهر (با ذکر آدرس محل موردنظر)٬ شما حق شرکت در جلسه آزمون دارید. با کلیک روی گزینه CONTINUE وارد بخش پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهید شد.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در این قسمت باید اطلاعات گذرنامه را وارد کنید. گذرنامه شما باید در روز برگزاری آزمون همراه‌تان باشد تا مسئولان مرکز امتحان آن را کنترل کنند. پس از ورود اطلاعات٬ روی گزینه CONTINUE کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در این قسمت، از شما درخواست شده تا اطلاعات دریافت‌کننده کارنامه تافل اینترنتی‌تان را ارائه کنید. شما این اطلاعات را می‌توانید تا ساعت ۱۰ شب روزی که قصد شرکت در آزمون دارید، تغییر دهید. کارنامه شما پس از اعلام نتایج آزمون٬ به ۴ دریافت‌کننده به‌صورت رایگان ارسال خواهد شد. به‌ازای هر کارنامه اضافی باید حق شارژ پرداخت کنید. لذا در ورود اطلاعات دقت کنید. ۴ دانشگاهی را انتخاب کنید که در اولویت اپلای شما در ماه‌های بعد است.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

در این قسمت از شما درباره کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید، سؤالی پرسیده می‌شود. دلیل‌تان برای شرکت در آزمون تافل سؤالی دیگری است که از شما پرسیده می‌شود. پاسخ به این سوالات، هیچ تأثیری در نمره شما ندارد. پس از پاسخ به این سؤالات روی گزینه continue کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت اینترنتی هزینه آزمون تافل شوید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، پیش از پرداخت هزینه آزمون از شما خواسته می‌شود تا در صورت علاقه، پکیج نمونه سؤالات آزمون تافل سال‌های قبل را به صورت TOEFL VALUE PACK یا TOEFL PRACTICE ONLINE VOLUME 31 و مانند آن بخرید که هیچ اجباری برای انتخاب آن نیست. پایین صفحه روی گزینه CONTINUE کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

صورت‌حساب پرداخت هزینه شرکت در آزمون تافل اینترنتی در سنتر مورد نظر در شهر و کشور انتخابی٬ به‌نمایش درمی‌آید که در عکس بالا می‌بینید. هزینه شرکت در آزمون تافل اینترنتی در سال ۲۰۱۹ میلادی٬ ۲۲۵ دلار به‌ازای هر نفر است. شما باید این صورت‌حساب را تا زمانی که به شما مهلت داده شده، پرداخت کنید تا مشمول جریمه ۴۰ دلاری (LATE REGISTRATION FEE) نشوید. پس از مشاهده اطلاعات این صورت‌حساب٬ روی گزینه CONFIRM کلیک کنید تا به صفحه‌ای که تصویرش در زیر آمده، بروید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

توجه کنید که اگر شما ۳ روز پیش از برگزاری آزمون تافل اینترنتی، از شرکت در آزمون منصرف شوید، نصف مبلغ پرداختی برای آزمون به شما عودت داده خواهد شد.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *