تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

بسیاری از ما این نگرانی رو داریم که هر آن چه را که در زبان انگلیسی آموزش می بینیم ، غالبا یه خاطر نمی سپاریم و یا به راحتی از خاطرمان از بین می رود و یا گاها برای به خاطر آوردن آنها دچار مشکل می باشیم. بسیاری معتقدند یادگیری یک زبان جدید بهترین راه برای جلوگیری از فراموشی و تقویت حافظه است که البته تا حدود بسیار زیادی درست است. مثلا اگر بخواهیم یادگیری زبان را با یادگیری موضوعی دیگر مثل ریاضی مقایسه کنیم یک عامل باعث می شود که زبان تاثیر گذار تر باشد و آن تمایل شخص ( نیاز افراد ) به بازیابی سریع تر اطلاعات است. به عنوان مثال اگر از شما یک سوال به زبان دیگر بپرسند شما باید سریع جواب آن را بدهید و همین سرعت باعث می شود مغر در پی تقویت خود باشد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با راهکارهای تقویت حافظه آشنا کنیم این چند نکته شاید کمک بزرگی به شما در روند آموزش زبان انگلیسی کند.

 

راه های تقویت حافظه برای آموزش زبان

 

تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

  1. با یادیارها بیاموزید.

تاثیر تکنیک های یادیارها در سال های اخیر دفعات زیادی تایید شده است. در این تکنیک به دلیل اینکه مغز شما به دنبال تمام چیزهایی است که جالب هستند این چیزی است که موتورش را در حرکت نگه می دارد! سه اصولی که استفاده از یادیارها را پشتیبانی می کنند ارتباط، خیال پردازی و مکان میباشد. ترکیب شده ی این سه عامل به یاد سپردن و به یاد آوردن تمام آن چه را که فکر می کردید ممکن است، امکان پذیر می کند.

زمانی که به یک لغتی خارجی بر می خورید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را با چیزی که از قبل آشنا بودید، مرتبط سازید. البته حرف زدن راحت تر از عمل کردن است، اما چیز فوق العاده این است که با تمرین، بعد از گذشت مدتی واقعا راحت تر می شود. بیایید به عنوان مثال از لغت آلمانی ‘die Frau’ استفاده کنیم (همسر، خانم). اگر شما هرگز در زندگی خود آلمانی یاد نگرفته اید، شاید این لغت هیچ حس آشنایی را در شما تحریک نکند. بیش تر زبان آموزان سریع با این حقیقت به توافق می‌رسند و به یادگیری طوطی وار رجوع می کنند.

 

بهتر است بخوانید : برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

همانطور که میدانید ما با لغات فکر نمی کنیم. ما با تصاویر فکر می کنیم. وقتی لغت ‘گربه’ را می شنوید، احتمال دارد تصویر گربه در ذهن شما تداعی شود، به همین دلیل است که استراتژی کدگذاری اصلی شما باید خلق تصاویر واضح باشد، چون دقیقا این است که در مغز شما خودنمایی می کند و باعث می شود تا کلمات را راحت به یاد داشته باشید.

 

  1. برای خود داستان بسازید.

 

تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

به یاد داشته باشید که اگر شما شریک زبانی ندارید یا اینکه درون گرا هستید، می توانید با خودتان حرف بزنید! در مراحل اولیه ی یادگیری زبان، تقریبا تمام لغات بسیار مهم میباشند و احتمالا دفعات زیادی به این لغات بر می خورید. دوباره با استفاده از قدرت خیال پردازی، آن ها را به هم مرتبط کنید و تعدادی موقعیت های بامزه برای خود بسازید تا لغات راحت تر در ذهنتان بماند.

 

  1. با موسیقی یاد بگیرید.

 

تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

همانطور که در مطالب گذشته گفته شده موسیقی احساسات را تحریک می کند و در عوض به ما کمک می کنند تا بهتر به یاد بیاوریم. برای مثال شما می خواهید تعدادی از اصطلاحات مربوط به صنعت را یاد بگیرید. اول، آهنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. مهم نیست به چه زبانی باشد. سپس، ترانه های اصلی را با ترانه های خود جایگزین کنید. بعد، به یوتیوب بروید و حالت karaoke آهنگ را پیدا کنید و همراه با آن بخوانید! اگر خیلی خسته کننده به نظر می رسد فقط سعی کنید تا آهنگ هایی را پیدا کنید که حاوی لغاتی هستند که احتمالا در زندگی روزانه ی خود استفاده می کنید.

 

  1. ساختارهای گرامر را برای خود یادداشت کنید.

 

تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

یک کاغذ برادارید و تمامی ساختار های گرامر را برای خود یادداشت بردارید. چیزهایی مانند حروف ربط، صرف فعل و غیره را شامل شود. بگذارید هر موقع که شما آن را لازم دارید بدون مجبور شدن به جستجو در تمام کتاب هایتان، به حافظه ی شما نیروی تازه ای بدهد. این کار در وقت شما صرفه جویی می کند و برای سریع به یاد سپردن مفیدترین ساختارهای گرامری زبانی که با آن سر و کله می زنید، واقعا به کار می آید.

 

  1. روش درست را برای خود انتخاب کنید.

 

تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

هیچ کس به اندازه ی خودتان شما را نمی شناسد. و به همین دلیل است که شما باید تنها شخصی باشید که تصمیم می گیرید از کدام استراتژی استفاده کنید و از کدام استفاده نکنید. در این تفکر گیر نکنید که فقط یک راه حل وجود دارد. تجربه کنید تا بفهمید چه چیزی موثر است. اگر شما ناگهان متوجه شدید که آواز خواندن به شما کمک می کند تا بهتر به یاد داشته باشید، پس همین کار را انجام دهید!

 

در نهایت فراموش نکنید که شما برای یادگیری زبان دوم به یک استاد برای جلوگیری کردن از اشتباهات نیاز دارید پس با شماره موسسه ما تماس بگیرید و هر چه زودتر یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید.

شماره تماس :

۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱

۲۶۴۲۲۲۸۷

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *