کلاس خصوصی اسپیکینگ آیلتس

آزمون آیلتس آزمونی بین اللملی است که دارای بخش های مختلفی می باشد که در مقاله آزمون آیلتس چیست؟ به طور کامل برایتان توضیح داده ایم. در این مقاله می خواهیم به کلاس خصوصی اسپیکینگ آیلتس بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

IELTS Speaking در یک روز و آزمون های کتبی (Listening, Reading, Writing) در یک روز دیگر برگزار می شوند. آزمون شفاهی آیلتس می تواند در یک بازه ی هفت روزه قبل یا بعد از آزمون کتبی برگزار شود. بعضی از مراکز برگزاری آزمون آیلتس IELTS به متقاضیان آیلتس IELTS اجازه می دهند تا روز و زمان آزمون گفتاری آیلتس خود را انتخاب کنند اما بعضی دیگر خودشان این برنامه را مشخص می کنند و سپس به متقاضیان اطلاع می دهند.

اسپیکینگ IELTS یک مصاحبه رو در رو (Face to Face) بین ممتحن آیلتس IELTS Examiner و متقاضی آیلتس IELTS Candidate یا IELTS Examinee می باشد. این مصاحبه حدود ۱۱ الی ۱۴ دقیقه طول کشیده و صدای این مکالمه توسط یک Voice Recorder ضبط می گردد. این آزمون سه بخش ۳ Parts داشته و توانایی برقراری ارتباط شفاهی متقاضیان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

 

مرتبط بخوانید : فاکتورهای نمره دهی در اسپیکینگ

 

مکان برگزاری آیلتس Speaking با آزمون کتبی آن متفاوت است. معمولا یک اتاق کوچک است و در دو طرف یک میز، ممتحن Examiner و متقاضی Candidate نشسته و با یکدیگر صحبت می کنند.

با توجه به اینکه ارز کشور در چند سال گذشته افت بسیاری کرد، دیگر تقربیا تمام ممتحنین آیلتس در ایران، ایرانی می باشند. البته ممکن است گاهی چند ممحتن خارجی (افرادی کهن سال از استرالیا یا انگلیس) نیز از شما آزمون بگیرد اما احتمال آن خیلی کم است. پس بدانید که شما با یک ایرانی صحبت خواهید کرد. با توجه به اینکه ممتحن شما، از فرهنگ، زبان و کشور خودتان است، فضای جلسه IELTS Speaking تحت تاثیر آن خواهد بود.

همانطور که گفته شد ممتحن شما یک ایرانی میباشد او می تواند با لهجه امریکایی صحبت کند، بریتیش باشد یا شاید اصلا هیچ لهجه ی خاصی نداشته باشد و به نظر فارسی بیاید. اما این مشکلی به وجود نخواهد آورد طبیعتا در کشورهای دیگر، اگر ممتحن آیلتس امریکایی باشد، لهجه امریکایی، اگر استرالیایی باشد لهجه استرالیایی و به همین شکل … خواهد بود.

 

کلاس خصوصی اسپیکینگ آیلتس

 

کلاس خصوصی اسپیکینگ آیلتس

ما در این مقاله قصد داریم به اهمیت و چگونگی برگزاری کلاس های تدریس خصوصی اسپیکینگ آیلتس و تاثیر آن در نمره آزمون اصلی به شما توضیحاتی دهیم.

شرکت در کلاس های خصوصی آیلتس برای کسانی که سطح زبان خوبی دارند و نمی خواهند وقت خود را بر سر مطالب تکراری تلف کنند بسیار مناسب میباشد.

کسانی که نیاز به تمرکز بیشتری برای یادگیری دارند و ترجیح می دهند تا استاد تمام زمان کلاس را به آموزش نکات اسپیکینگ و رفع اشکالات موجود در گرامر، تلفظ و استفاده از لغات بپردازد، کلاس خصوصی آیلتس برایشان بسیار مناسب میباشد.

 

چند نکته قابل توجه برای آزمون دهندگان آیلتس

 

 

شخصی که آزمون می گیرد در واقع هنر ارتباط برقرار کردن شما را مورد ارزیابی قرار می دهد و هدفش ارزیابی میزان دقت گرامری شما نیست. پس به جای اینکه بخواهید انقدر نگران گرامر باشید بهتر است با مهارتی که در مکالمه تان به خرج می دهید توانایی هایتان را اثبات کنید.

سعی نکنید تا پاسخ سوال ها را حفظ کنید و در جلسه آزمون آن را طوطی وار تحویل ممتحن آزمون بدهید! چرا که آن ها برای این کار آموزش دیده اند و به راحتی قادرند تا با عوض کردن سوالات شما را غافل گیر کنند.

سعی کنید که تا حد ممکن بتوانید توضیح بیشتری دهید اما فراموش نکنید که از موضوع نباید خارج شوید.

تلاش کنید که بیشتر از ممتحن صحبت کنید ساکت و منفعل بودن نشان می دهد که از روحیه و توان بالایی در مکالمه برخوردار نمی باشید.

به خاطر داشته باشید که قرار نیست تا علم و دانش عمومی تان را مورد ارزیابی قرار دهند! بهتر است که ایده ی خودتان را بیان کنید و از آن نیز دفاع کنید و نگران این نباشید که آیا نظر من با حقایق علمی و دانشگاهی هماهنگی کامل دارد یا خیر.

گاهی اوقات پیش می آید که سوالی که پرسیده می شود چندان واضح و روشن نیست. به همین خاطر ممکن است جواب درستی ندهید. پس در صورت لزوم بخواهید تا کمی بیشتر مسئله را برایتان توضیح دهند.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *