معلم خصوصی PTE

 

آزمون PTE چیست؟

آزمون سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی یا Pearson Test of English که با نام اختصاری PTE شناخته می‌شود، آزمون آکادمیک مبتنی بر کامپیوتر میباشد. این آزمون برای انگلیسی ‌زبان‌های غیربومی است که قصد دارند در خارج از کشور تحصیل کنند. آزمون PTE مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه را مورد ارزیابی قرار میدهد. این آزمون توسط سازمان Pearson برگزار می‌شود که ناشر انتشارات Longman میباشد.برای قبولی در این ازمون بهترین راه حل استفاده از معلم خصوصی PTE می باشد که در وقت و زمان شما هم نیز صرفه جویی می شود.

آزمون PTE یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان در دنیا است که مانند آزمون آیلتس و آزمون تافل دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول میباشد.

آزمون های تافل و آیلتس به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شوند، اما PTE فقط با استفاده کامپیوتر در مراکز رسمی پیرسون برگزار می شود.

محوریت سوالات از چهار مهارت اصلی Speaking, Listening, Writing, Reading

معلم خصوصی PTE

 

ارزیابی شده و شبیه آزمون های دیگر که مهارت ها را بصورت جداگانه می سنجند نمیباشد و سوالات پی تی ای بر اساس مهارت زبانی تفکیک می شوند و معمولا سوالات دو مهارت را همزمان ارزیابی می کند، اما نمره سوالات هر بخش، روی مهارت های دیگر هم تاثیر می گذارند.

 

بخش اول : مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ (Speaking & Writing)

در این قسمت که اولین بخش آزمون است، شما ۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان دارید تا به سوالات و تسک‌های آن به طور کامل و به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهید. در اولین قدم باید خیلی کوتاه خودتان را معرفی کنید و بعد از آن قسمت‌های رسمی این آزمون آغاز می‌شود.

در قسمت بعدی نوشته‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید با صدای بلند از روی آن بخوانید؛ و صدای شما در این مدت ضبط خواهد شد و بعد برای ممتحن ارسال می‌شود. این نوشته معمولا ۶۰ کلمه دارد و مدت زمان لازم برای انجام آن به متن داده شده بستگی دارد.

در قسمت بعدی جملاتی برای شما پخش خواهد شد و شما باید آن ها را تکرار کنید. این جملات ۵ تا ۱۵ کلمه هستند و شما ۱۵ ثانیه زمان دارید تا جمله را تکرار کنید.

در بخش توصیف عکس، تصویری به شما نشان داده می‌شود و مهارت مکالمه شما ارزیابی می‌شود، برای توصیف عکس ۴۰ ثانیه فرصت دارید تا عکس را توصیف کنید.

در قسمت «Re-tell lecture» باید یک سخنرانی را که ممکن است به صورت صوتی یا تصویری برای شما پخش شود، بازگویی کنید. در این تسک مهارت‌های شنیدن و مکالمه شما ارزیابی می شود. فایلی که برای شما پخش می‌شود حدودا ۹۰ ثانیه است و ۴۰ ثانیه وقت دارید متن را بازگویی کنید.

در قسمت بعدی باید به سوالات کوتاهی پاسخ بدهید، این سوالات بین ۳ تا ۹۰ ثانیه برای شما پخش می‌شوند. تسک بعدی خلاصه‌کردن متن است و مهارت‌های خواندن و نگارش شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. متنی که به شما داده می‌شود تا ۳۰۰ کلمه است و شما ۱۰ دقیقه فرصت دارید آن را خلاصه کنید و متنی که می‌نویسید نباید بیشتر از ۷۵ کلمه باشد. تسک پایانی نوشتن یک انشای ۲۰۰ الی ۳۰۰ کلمه‌ای است که برای نوشتن آن ۲۰ دقیقه فرصت به شما داده می‌شود.

 

 

بخش دوم : مهارت ریدینگ (Reading)

در قسمت خواندن و درک مطلب بیشتر تمرکز روی مهارت خواندن میباشد و فقط برای یکی از تسک‌ها به مهارت نگارش هم امتیاز داده می‌شود. در اولین تسک باید جاهای خالی را با توجه به متنی که به شما داده شده است، پر کنید. در قسمت بعدی، سوالات چندگزینه‌ای به شما داده می‌شود که بیش از یک جواب صحیح دارند.

در تسکی که با عنوان «Re-order Paragraphs» به شما داده می‌شود، چند پاراگراف روی صفحه‌ نمایش ظاهر می‌شود که ترتیب مشخصی ندارند و باید آن‌ها را مرتب کنید. در تسک بعدی که مهارت خواندن و نگارش با هم ارزیابی می‌شود، متنی روی صفحه نشان داده می‌شود که چندین جای خالی دارد و از لیست کشویی باید کلمه درست را انتخاب و جای خالی را پر کنید. در تسک نهایی متنی به شما داده می‌شود که باید آن را بخوانید و بعد به سوالات چندگزینه‌ای پاسخ درست را بدهید و فقط یک پاسخ صحیح دارد.

 

بخش سوم : مهارت لیسنینگ (Listening)

قسمت نهایی این آزمون ارزیابی مهارت شنیدن میباشد. در اولین تسک، فایلی به مدت ۴۰ تا ۹۰ ثانیه برای شما پخش می‌شود که ممکن است یک فایل صوتی یا ویدیویی باشد. بعد از شنیدن آن باید محتوایی را که شنیدید خلاصه کنید و متنی بین ۵۰ تا ۷۰ کلمه بنویسید.

در تسک بعدی، پس از شنیدن یک فایل صوتی، درباره محتوا و لحن گوینده سوالاتی چندگزینه‌ای از شما پرسیده می‌شود که برای پاسخ ‌دادن به آن می‌توانید بیش از یک گزینه را انتخاب کنید.

در قسمت «پر کردن جاهای خالی»، فایلی برای شما پخش می‌شود و متنی با چندین جای خالی در اختیار شما قرار می‌گیرد و باید با توجه به چیزی که شنیدید، جاهای خالی را پر کنید.

در تسک بعدی فایلی برای شما پخش می‌شود و بعد از آن باید پاراگرافی را انتخاب کنید که به بهترین شکل فایل را خلاصه کرده است.

 

 

تسک بعدی هم مثل تسک سوالات چندگزینه‌ای قسمت قبل است با این تفاوت که فقط یک گزینه صحیح برای سوالات این قسمت وجود دارد. بعد از شنیدن یک فایل صوتی، فهرستی از کلمات به شما داده می‌شود و باید از میان آن‌ها کلمه‌ای را که جا افتاده پیدا کنید.

در تسک بعدی متن یک فایل صوتی روی صفحه‌ نمایش به شما داده می‌شود. در حال گوش کردن به فایل صوتی، باید تشخیص بدهید کدام کلمات اشتباه نوشته شدند و با نسخه صوتی تفاوت دارند و در تسک نهایی، جمله‌ای برای شما پخش می‌شود و بعد از آن شما باید جمله را تایپ کنید.

 

معلم خصوصی PTE

معلم خصوصی PTE

تجربه بالای استاد در تدریس خصوصی PTE و تحصیلات دانشگاهی مرتبط، موجب کیفیت بالا کلاس خصوصی در آیلتسر میشود. اگر که زمان‌ تان محدود است و می خواهید بصورت تخصصی برای آزمون آماده شوید، می توانید به در کلاس های خصوصی آیلتسر شرکت کنید.

کلاس خصوصی تضمینی PTE برای گرفتن یک نمره‌ی خاص امکان پذیر نمیباشد و هیچ کس نمی تواند این اطمینان را به شما بدهد که شما در آزمون خود ۱۰۰% نمره ی خود را خواهید گرفت. ما به شما کیفیت آموزش خود را تضمین میکنیم. همچنین، اگر متقاضی در آزمون های آزمایشی PTE مجموعه نمره مورد نظر را اخذ کرد، قطعا می تواند در آزمون اصلی، همان نمره را با اختلاف کوچکی اخذ کند.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *