تغییرات آزمون تافل

اگر شما هم از شرکت کنندگان آزمون تافل هستید، باید بدانید که آزمون تافل اخیراً دچار تغییراتی در بخش‌های مختلف خود شده‌ است. اگر که قصد دارید از این تغییرات به وجود آمده مطلع شوید ، پیشنهاد ما به شما این است که تا انتها این مقاله همراه ما باشید تا با آگاهی از تغییرات  آزمون تافل بتوانید برنامه‌ ریزی بهتری داشته ‌باشید.

با توجه به اینکه درسال های گذشته سوالات آزمون تافل کمی دشوار و تعداد آن زیاد بود،به همین دلیل بود که تعداد شرکت کنندگان آن کاهش یافت. همین موضوع بود که باعث شد که مسئولان آزمون تافل به فکر تغییراتی دراین آزمون باشند و تغیراتی را در این آزمون اعمال کنند. این تغییرات با هدف کوتاه کردن زمان آزمون و اختصاص زمان بیشتر به شرکت کنندگان انجام شد. به همین دلیل ETS  اعلام کرده بود که در تاریخ یکم آگوست ۲۰۱۹ آزمون تافل شامل تغییراتی خواهد شد.

سازمان ETS  طی این چندین سالی که این آزمون را برگزار میکند به این نتیجه رسیده است که با کاهش زمان آزمون و تغییرات جدید میتواند کیفیت بهتری را ارائه دهد و جدا از این مساله ، داوطلبان نیز میتوانند کارایی و تمرکز بالاتری داشته باشند.

تغییرات تافل از نظر ساختاری

تغییرات TOEFL از نظر ساختاری

در آزمون های تافل که بعد از تاریخ اول آگوست ۲۰۱۹ برگزار شد، تغیراتی در سه بخش ریدینگ (Reading)، لیسنینگ (Listening)  و اسپیکینگ (Speaking) به وجود خواهد آمد. .

طبق اطلاعاتی که از تغییرات آزمون تافل جدید ارائه شده است، در بخش رایتینگ این آزمون تغییری ایجاد نشد و همچنان دو سوال رایتینگ است که برای پاسخگویی به آنها پنجاه دقیقه زمان داده میشود.

تغیرات بخش ریدینگ تافل

تغییرات بخش ریدینگ تافل

در این بخش شما کماکان با ۴-۳ متن مواجه می‌شوید. اگر چهار متن در اختیارتان قرار گیرد، یکی از آنها آزمایشی بوده و نمره‌ای نخواهد داشت. هر متن به جای ۱۴-۱۲ سوال، تنها شامل ۱۰ سوال شده است. در این قسمت به شما زمانی معادل ۵۴ دقیقه به ازای ۳ متن و یا ۷۴ دقیقه برای ۴ متن اختصاص داده می‌شود.

به عبارتی دیگر شما در هر قسمت حدود ۱۸ دقیقه و برای هر سوال ۱۰۵ ثانیه ( به جای ۹۰ ثانیه) فرصت دارید. توجه داشته باشید که ممکن است شما در این بخش به دقت بیشتری نیاز داشته ‌باشید. بنابراین، با وجود تغییرات بوجود آمده نمی‌توان گفت که بخش ریدینگ آسان‌تر شده است. اما با وجود این تغییرات، طول و سطح دشواری متن‌ها در این بخش همچون گذشته میباشد و نوع سوالات مطرح‌ شده نیز به همان ترتیب خواهد بود.

با این حال، توجه داشته‌ باشید که سوالات ” تکمیل جدول” و ” مرجع ضمیر” طی چند سال گذشته چندان مورد توجه ETS قرار نگرفته‌است. بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که شما با این گونه سوالات مواجه شوید.

تغییرات بخش لیسنینگ تافل

تغییرات بخش لیسنینگ تافل

در بخش شنیداری دو یا سه لیسنینگ برای شما وجود دارد که هر کدام شامل یک مکالمه (conversation) و دو سخنرانی (lecture) (مجموعه طولانی) و یا یک مکالمه و یک سخنرانی (مجموعه کوتاه) خواهد بود.

مجموعه طولانی ‌تر شامل ۱۷ سوال و ۱۰ دقیقه زمان و مجموعه کوتاه دربرگیرنده ۱۱ سوال و ۶.۵ دقیقه زمان می‌باشد. توجه داشته باشید زمانی که شما مشغول گوش دادن هستید، زمان برای شما متوقف می‌شود و این زمان برای شما محاسبه نخواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : مدیریت زمان در آزمون تافل چگونه است ؟

 

به عبارتی دیگر، شما برای هر سوال حدود ۳۵ ثانیه زمان در اختیار دارید که مشابه گذشته می‌باشد. توجه داشته ‌باشید که اگر سه مجموعه در اختیارتان قرار گیرد، یکی از آنها مجموعه‌ ای کوتاه و اضافی خواهد بود. به این ترتیب به یک سخنرانی و یک مکالمه شما نمره‌ای تعلق نمی‌‌‌گیرد. لازم است بدانید طول و سطح دشواری متن‌های این بخش همچون گذشته و بدون تغییر بوده و سوالات نیز مانند قبل مطرح می شود.

تغییرات بخش اسپیکینگ تافل

تغییرات بخش اسپیکینگ تافل

بعد از August سال ۲۰۱۹، در بخش اسپیکینگ آزمون تافل دو سوال کمتر شده است. در این بخش در گذشته دو سوال Independent و چهار سوال Integrated وجود داشت. اما در تافل جدید، یکی از سوال های independent و یکی از سوال های Integrated حذف شده و شما فقط به یک سوال از نوع Independent و سه سوال از نوع Integrated پاسخ خواهید داد.

تغییرات کلی آزمون تافل

از جمله تغییرات کلی که در این آزمون رخ داده، این است که زمان کل آزمون از ۳.۵ به ۳ ساعت کاهش یافته‌ است. اما لازم به ذکر است که نمره آزمون تافل همچنان از ۱۲۰ محاسبه شده و هر بخش دارای وزنی برابر، همچون گذشته میباشد. بنابراین در سیستم نمره دهی آزمون TOEFL تغییری ایجاد نشده است.

امتیاز mybest

امتیاز MyBest

کارنامه آزمون تافل اخیراً حاوی بخش مجزایی با عنوان ” امتیازات MyBest”” است. این قسمت، بهترین نتیجه از هر بخش از آزمون را که طی دو سال گذشته کسب کرده‌اید، ترکیب می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما سه بار در آزمون شرکت کرده‌ باشید، این بخش بهترین نمرات شما را در هر چهار بخش ریدینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و لیسنینگ ترکیب می‌کند و بهترین نمره شما را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که برخی از مراکز علمی یا دانشگاهی ممکن است این نمرات را نپذیرند و همان روند قبلی را دنبال کنند.

تغییرات محتوایی آزمون تافل

تغییرات محتوایی آزمون TOEFL

  1. در بخش اسپیکینگ کلمات بیشتری در سوالات multiple choice دیده میشود.
  2. در سوالات advantages/disadvantages بخش اسپیکینگ سعی دارند که شما رو فریب دهند.
  3. در بخش رایتینگ تنها یک تغییر وجود دارد که بسیار شبیه به قسمت قبل میباشد: در قسمت independent سوال طولانی تر و گیج کننده تر شده است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید برای آمادگی بیشتر در آزمون تافل در کلاس های تدریس خصوصی تافل شرکت کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *