مزایای مدرک تافل

آزمون تافل جز آن دسته از آزمون های زبان انگلیسی میباشد که از سال ها قبل دارای اعتبار بالایی بوده و تمامی متقاضیان زبان انگلیسی در جریان هستند که این آزمون چه کاربردهایی دارد. ما در این مقاله میخواهیم شما را با مزایای مدرک تافل آشنا کنیم.

آزمون تافل توسط شرکت ETS برگزار می گردد، این آزمون بین المللی برای افرادی که زبان بومی آن ها انگلیسی نیست می باشد. آزمون های زبان انگلیسی دیگری همچون آیلتس، PTE و… نیز وجود دارد. به همین سبب شاید که در انتخاب یک آزمون بین المللی زبان که برای شما مناسب باشد، نتوانید به راحتی تصمیم گیری کنید. برای اینکه بتوانید بهترین آزمون را برای خود انتخاب کنید، در این مطلب به بررسی برخی از مزایای مدرک تافل می پردازیم.

آزمون تافل یک آزمون استاندارد سازی شده است که به بررسی سطح مهارت های زبان انگلیسی شرکت کنندگان و اینکه چقدر خوب آن ها می توانند از زبان انگلیسی در محیط های دانشگاهی استفاده کنند می پردازد. در نتیجه، از نمرات آزمون تافل اغلب در روند پذیرش دانش آموزان و دانشجویان به دانشگاه استفاده می شود. آزمون تافل امروزه معمولا به صورت اینترنتی (iBT) برگزار می شود. در دنیا مراکز برگزاری آزمون تافل ibt نسبت به دیگر نوع های آزمون های زبان بسیار بیشتر می باشد.

در ادامه تعدادی از مزایای آزمون تافل را برای شما توضیح میدهیم با ما همراه باشید.

پذیرش گسترده مدرک تافل

  1. پذیرش گسترده

بیش از ۸۵۰۰ دانشگاه، کالج و مرکز آموزشی در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا هستند که نمره ی آزمون تافل را به عنوان معتبرترین و صحیح ترین معیار سنجش دانش زبان انگلیسی هر فرد در دنیا می دانند. این بدین معناست که نمره ی تافل، به شما این امکان را میدهد که بتوانید در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنید.

  1. سهولت در دسترسی

شما می توانید مرکز آزمون تافل خود را با توجه به منطقه ی جغرافیایی که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید وهمچنین می توانید مرکز آزمون تافل خود را از یک لیست ۴۵۰۰ خطی از مراکز مجاز آزمون تافل در ۱۶۵ کشور دنیا انتخاب کنید. از آنجایی که تمامی مراحل آزمون، تنها ظرف یک روز تکمیل می شوند و نمره ی شما در همان روز مشخص می شود، دیگر نیازی به مراجعه ی دوباره برای انجام سایر مراحل آزمون نمی باشد و این مسئله می تواند کمک فراوانی به هزینه های شما چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی بکند (بر خلاف آزمون آیلتس که در دو الی سه مرحله برگزار می شود). به علاوه، آزمون تافل حدود ۳۰ الی ۴۰ بار در سال برگزار می شود که همین قضیه احتمال قبولی در آن را به صورت چشمگیری بالا می برد. حتی اگر از نظر برنامه ی زمانی در زندگی تان در فشار باشید و وقت کافی برای  شرکت در آزمون تافل را پیدا نکنید، فرصت های فراوانی برای شرکت در این آزمون خواهید داشت.

  1. ساختار کاملا استاندارد

آزمون TOEFL به چهار قسمت تقسیم شده است: بخش خواندن، بخش شنیداری، بخش مکالمه و بخش نوشتاری. این چهار مهارت دقیقا مهارت هایی هستند که شما برای تسلط به هر زبانی در دنیا به آن ها نیاز خواهید داشت.

همچنین این مهارت ها برای دریافت مجوز حضور در دانشگاه ها و یا هر مرکز آموزشی و آکادمیک در دنیا مورد نیاز شما خواهند بود. در نتیجه، گرفتن یک نمره ی خوب در آزمون تافل TOEFL نشان دهنده ی سطح بالای توانایی شما در چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی خواهد بود و فراهم کننده ی شرایط موفقیت شما در محیط های کلاسی و آکادمیک و همچنین محیط های کاری است.

سنجش توانایی های آکادمیک در تافل

  1. سنجش توانایی های آکادمیک

از دیگر مزایای مدرک تافل می توانیم به اثبات توانایی های انگلیسی قابل استفاده در محیط آکادمیک اشاره کنیم. در آزمون تافل، می توانید متنی از یک کتاب خوانده و به یک سخنرانی گوش دهید و پس از آن در پاسخ صحبت کنید یا بنویسید. از آنجا که آزمون TOEFL شامل ۱۰۰% پرسش آکادمیک می باشد، بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این آزمون را بهترین ملاک در تصمیم گیری پذیرش دانشجویان و متقاضیان می دانند.

 

بیشتر بخوانید : مدیریت زمان در آزمون تافل چگونه است؟

 

منابع و ابزار وسیع

  1. منابع و ابزار وسیع

ما به منبع عظیمی از منابع آمادگی برای آزمون تافل دسترسی خواهید داشت. این منابع شامل سوالات اصلی آزمون های تافل در آزمون های سال های قبل خواهند بود که فضای واقعی آزمون تافل را می توانند به خوبی برای شما بازسازی کنند و از نظر آموزشی، ارزش بسیار بالایی برای بالا بردن سطح آمادگی شما در آزمون TOEFL خواهند داشت. تجربه نشان داده است که مطالعه ی این منابع می تواند اثر صد در صد مثبتی در روند آماده سازی شما برای حضور در آزمون تافل داشته باشد چرا که تمرین با سوالات واقعی امتحان تافل، تاثیر بسزایی در بالا بردن آمادگی و اعتماد به نفس شما برای حضور در این آزمون خواهد داشت.

سنجش عادلانه در آزمون تافل

  1. سنجش عادلانه در آزمون تافل

برخلاف سایر آزمون های انگلیسی، در آزمون تافل از معیارهای مختلفی برای برآورد میزان مهارت های شما در زبان انگلیسی استفاده می شود. به خصوص در قسمت آزمون مکالمه ی تافل، این معیارهای سنجش به شدت به کمک شما خواهند آمد. برای بخش مکالمه ای آزمون تافل، از آنجایی شما به صورت شخصی و مستقیم با فرد ممتحن ارتباط ندارید و شما افکار و نظرات خود را در مورد قضیه ای خاص پشت میکروفن بیان می کنید، آرامش نسبتا خوبی خواهید داشت و درصد دست پاچه شدن شما خیلی کم خواهد بود.

صدای شما توسط آن میکروفن ضبط شده و بعدا توسط سه تا شش متخصص از نهادهای سنجش آموزشی، ارزیابی و تعیین سطح می شود و به این صورت شما می توانید اطمینان داشته باشید که بهترین و عادلانه ترین حالت ممکن از تعیین سطح را داشته اید و هیچ نظر شخصی در آن دخیل نبوده است. پس هر نمره ای بگیرید، به خوبی می تواند نشان دهنده ی سطح انگلیسی شما باشد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.شما میتوانید برای آمادگی بیشتر در آزمون تافل در دوره های تدریس خصوصی تافل شرکت کنید.

شماره های تماس و مشاوره رایگان :

۰۲۱-۲۶۴۲۲۲۸۷

۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *