مدیریت زمان در آزمون تافل

در حین برگزاری آزمون، زمان بندی که به هر بخش اختصاص داده شده است و سرعت پیشرفت خود در آزمون را با دقت زیر نظر داشته باشید.  دلیل عملکرد ضعیف خیلی از دواطلبان و زبان آموزان در آزمون تافل (TOEFL)  این است که آن ها زمان زیادی را صرف فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات سخت و دشوار می کنند و همین امر باعث پایین آوردن سرعت آنها و همچنین بر هم خوردن روال عملکرد آن ها در دیگر بخش های آزمون خواهد شد. پس شما حتما باید مدیریت زمان در آزمون تافل و تکنیک های آن را بیاموزید.

امروزه در بسیاری از موسسات دوره های آمادگی آزمون تافل برگزار میشود، اساتید و مدرسان این موسسات به عنوان بخشی از دوره ی آموزشی، به شما آموزش خواهند داد که به هر کدام از بخش های قسمت آزمون چه مقدار زمان اختصاص داده شده و شما نیز چه مقدار زمان باید برای انجام هر بخش از آزمون به خود اختصاص دهید و چگونه زمان خود را مدیریت کنید تا زمانی کم نیاورید و مجبور نباشید برای گذراندن بخش های آخر آزمون خود عجله کنید.

 

مدیریت زمان در آزمون تافل

استراتژی های مدیریت زمانی که شما در طی این دوره های آموزشی یاد میگیرید, بدون شک یکی از مهم ترین مسائل پیشرفت در موفقیت شما در آزمون تافل خواهد بود.

برای اینکه بتوانید زمان خود را مدیریت کنید و در آزمون زمان کم نیاورید  با ما همراه باشید تا شما را با نکات و تکنیک های زیادی از این آزمون آشنا کنیم.

  • یاداشت برداری کنید.

یادداشت برداری در آزمون تافل مجاز است, چرا که شما به همین مهارت در سطوح آکادمیک و دانشگاهی نیز نیاز پیدا خواهید کرد. شما در طول دوره ی آمادگی خود برای آزمون تافل به منظور تقویت مهارت یادداشت برداری خود, به اندازه ی کافی تمرین یادداشت برداری خواهید داشت و در طی این تمرین ها نیز آموزش می بینید که موضوعات مهم و قابل یادداشت برداری را شناسایی کرده و بتوانید آن جزئیات را به صورت نکاتی کاربردی و کلیدی از میان هر آنچه که می شنوید تشخیص داده و بر روی برگه ای یاد داشت کنید.

مدیریت زمان در آزمون تافل

یک تمرینی که ما به شما پیشنهاد میکنیم و بسیار آسان می باشد این است که در هنگام گوش دادن به اخبار روزانه ی انگلیسی، رادیو, خواندن مطالب و مقالات از وب سایت ها، و یا در هنگام دیدن فیلم و سریال ها و در کل هر آنچه که به زبان انگلیسی می خوانید یا می شنوید، یک تکه کاغذ در کنار خود و یا همراه خود داشته باشید و مهم ترین و پر اهمیت ترین اطلاعاتی را که می شنوید بر روی کاغذ یادداشت کنید. . همچنین می توانید برای صرفه جویی در زمان و همچنین بالا بردن سرعت خود در یاداشت برداری، تنها جزئیات کاربردی و یا نکات کلیدی آنچه را که می شنوید یاداشت کنید و یا علائم اختصاری مخصوص خود را برای کلمات و یا عباراتی که در متنی می خوانید به وجود آورید.

مدیریت زمان در آزمون تافل

  • هر چهار مهارت خود را تقویت کنید!

عملکرد مناسب در هر چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ از اهمیت فراوانی برخوردار است. به طور مثال, شاید مهارت های ریدینگ ، رایتینگ و لیسنینگ  شما به

اندازه کافی خوب باشند و یا نیاز به تمارین کمتری داشته باشند, اما مهارت اسپیکینگ شما نیاز به تقویت و تمرین بیشتری داشته باشد.

اگر عملکرد شما حتی در یکی از بخش های آزمون تافل ضعیف باشد، باید مدتی را دوباره برای آمادگی این آزمون زمان بگذارید و مجددا در آن شرکت کنید. زیرا شما نمی توانید فقط همان قسمتی را که در آن عملکرد خوبی نداشته اید مجددا امتحان دهید. باید دوباره در آزمون شرکت کرده, کل آزمون را دوباره از اول تا آخر بنشینید و به سوالات هر چهار قسمت اصلی آن, پاسخ های درست بدهید تا ضعف خود را در آزمون قبلی و در آن قسمت جبران کنید. بنابراین،  قبل از ثبت نام در آزمون تافل ، مطمئن شوید که آمادگی کامل برای عملکرد مناسب در تمامی بخش ها و قسمت های آن را دارید.

مدیریت زمان در آزمون تافل

  • هرگز سوالی را بدون پاسخ رها نکنید.

این نکته بسیار مهمی می باشد، زیرا هنگامی که شما یک سوال را بدون پاسخ و بررسی رها می کنید، موجب می شود که پاسخ دهی به سوالات بعد برای شما دشوار تر شود. سوالات ریدینگ تافل همانند یک “داستان” می باشد که دارای یک ابتدا، وسط و انتهای داستان هستند. هنگامی که شما سوالی  را رها می کنید، موجب می شود که داستان را به خوبی متوجه نشوید. پس بهتر است که در صورت دشوار بودن سوال، پاسخ آن را با کمی بررسی و تفکر حدس بزنید  و با دایره  بر روی کاغذ خود دور شماره آن سوال را خط بکشید.

برای انجام این کار لازم است زمانی را برای مرور و بررسی در نظر بگیرید. یکی از گزینه هایی که در بالا سمت راست صفحه خواهید داشت، گزینه Review می باشد که با انتخاب آن می توانید سوال هایی که به آن ها پاسخ داده اید (Answered) و آن هایی را که رها کرده اید (Not Answered) را مشاهده کنید. در دقایق آخر تست ریدینگ تافل  ibt، به کاغذ یادداشت خود مراجعه کنید و سوال هایی که دور آن دایره کشیده اید را مجددا بررسی کنید.

مدیریت زمان در آزمون تافل

حالا شما می دانید که برای مدیریت زمان آزمون چه کار هایی لازم است که در تست ریدینگ تافل انجام دهید. پس به طور کلی سعی کنید که از کاغذی برای یادداشت برداری استفاده کنید، هر ۲۰ دقیقه به چهارده سوال پاسخ دهید، سوال هایی که به دور آن دایره کشیده اید را مجدد بررسی کنید، مدت زمانی را در پایان برای مرور در نظر بگیرید و سوال هایی را که از پاسخ آن اطمینان ندارید، با تفکر و بررسی بیشتر پاسخ دهید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *