یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یکی از مهمترین منابع کمک آموزشی برای تقویت زبان فیلم میباشد. فیلم سرشار از مکالمه های دنیای واقعی است، فیلم کلمه ها را در قالب جمله های کاربردی به شما آموزش میدهد و باعث آشنایی شما با فرهنگ آن کشور می شود. ویژگی های دیداری فیلم انگلیسی باعث می شود زبان را بهتر یاد بگیرید و همچنین یادگیری زبان با فیلم به شما کمک می کند با حالت های بدن یا همان زبان بدن آشنا شوید.

جذابیت و سرگرمی فیلم باعث می شود از آموختن لذت ببرید و به این ترتیب بدون خستگی زمان بیشتری را برای یادگیری صرف کنید. توجه داشته باشید که اگر بهترین فیلم آموزش زبان انگلیسی را هم ببینید اما ندانید چگونه از آن استفاده کنید، به اندازه کافی نمیتوانید از آن بهره ببرید.

یکی از مزیت های یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم این است که زبان استفاده ‌شده در فیلم بسیار نزدیک تر به واقعیت می باشد. درحالی ‌که زبان استفاده ‌شده در کتاب‌های آموزشی همیشه آن‌ چنان که باید وشاید به واقعیت نزدیک نیست. بنابراین اگر زیاد فیلم نگاه کرده باشید، وقتی با یک انگلیسی ‌زبان صحبت می‌کنید می‌ فهمید که صحبتتان شباهت بسیار زیادی با آنچه قبلاً شنیده‌اید و دیده‌اید دارد. بنابراین مهارت‌های ارتباطی ‌تان با فیلم نگاه کردن می‌تواند تقویت شود.

روش‌های مختلف بیان کلمات و عبارات

شاید در فارسی هم دقت کرده باشید که مثلاً کلمه‌ی “بله” چقدر می‌تواند با تغییر در گفتارش معانی مختلفی بدهد. در زبان انگلیسی نیز همین طور می باشد. انگلیسی ‌زبانان اعتقاد دارند که تنها سی درصد از چیزی که گفته می‌شود قابل‌انتقال از طریق کلمات میباشد و هفتاد درصد دیگر بستگی به این دارد که عبارات چگونه بیان شوند. مثلاً حالت بدن (خنده یا اخم) و تن صدا(تن صدای عصبانی یا ناراحت). بنابراین چگونگی بیان جملات و عبارات در زبان انگلیسی بسیار مهم میباشد.

به عنوان مثال جمله I love you  می‌تواند به روش‌های مختلفی بیان شود که معنی آن را تا حدودی تغییر دهد. این را نمی‌توان تنها از یک کتاب آموزشی یاد گرفت. اگر بخواهید که این چیزها را با خواندن کتاب درسی یاد بگیرید کاملاً گیج می‌شوید. همانطور که گفته شد گاهی عباراتی بر اساس تن صدا و نحوه بیان معانی مختلفی میدهند اما این‌ها را اگر حتی برای یک ‌بار هم که شده بشنوید، کاملاً برای شما ملموس است و آن را به‌ راحتی درک می‌کنید.

مهم است که بدانید دیگران چه میگویند اما مهمتر این است که بدانید دیگران چگونه چیزی را بیان میکنند و میگویند. با دیدن اتفاقاتی که در فیلم رخ می‌دهد و صحنه‌های آن، نه ‌تنها قادر هستید که لغت‌های جدید یاد بگیرید، بلکه نحوه‌ی بیان آن‌ها را نیز به‌خوبی یاد می‌گیرید. زیرا کاراکترهای فیلم می‌توانند نگران، ناراحت، خوشحال، عصبانی، و یا در هر حالت دیگری که فکرش را بکنید باشند. و شما به‌ راحتی این چیزها را یاد می‌گیرید.

ویژگی های یادگیری زبان با فیلم

ویژگی های یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

  • یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم زبانی معتبر و متنوع را ارائه می دهد.
  • شما را در معرض یک فرهنگ جدید قرار میدهد.
  • روشی بزرگ برای مشاهده‌ی زبان بدن و دیگر سرنخهای غیر کلامی است.
  • واژگان “معتبر” آن بیشتر از آنچه که در یک کتاب درسی میبینید است.
  • میتوانید اصطلاحات و روش های گفتاری برای بیان ایده ها را بیابید.
  • کاربرد زبان را در موقعیتهای واقعی میبینید.

ویژگی های رویکرد مطالعه – محور در تماشای فیلم

  1. تمرکز

تماشای منفعلانه ‌ی یک فیلم در یادگیری یک زبان به شما کمکی نخواهد کرد.  شما باید فعالانه به مطالعه‌ی فیلمی که در حال تماشای آن هستید بپردازید، و روی هر کلمه ای که گفته میشود تمرکز کنید.

  1. بخش بندی

فیلمی را که برای تقویت زبان انگلیسی انتخاب کرده اید، به چند بخش تقسیم کنید. مثلا تقسیم یک فیلم یک ساعته به چهار بخش پانزده دقیقه ای مناسب است. تصمیم بگیرید بیشتر از بخشی که انتخاب کرده اید نبینید و حتما روی تصمیمتان بمانید. بهتر است بخش ها کوتاه باشند تا بتوانید روی آن ها تمرکز کنید و چند بار تکرارشان را ببینید. اگر تصمیم بگیرید سنگ بزرگی را بلند کنید، در ابتدای راه می مانید. دیدن همه فیلم شما را خسته می کند. علاوه بر آن نمی توانید چند بار آن را تکرار کنید.

  1. تلفظ

شما باید دائما در فیلمتان مشارکت داشته باشید. در کنار شخصیتها صحبت کنید، سعی کنید تلفظ آنها را تقلید کنید و زبان بدن آنها را تکرار کنید.

ویژگی های رویکرد مطالعه

  1. تکرار

یکبار دیدن فیلم درست مانند یکبار نگاه کردن به فلش کارت است. اگر میخواهید فیلم را مطالعه کنید باید چندین بار آن را مرور کنید.

  1. زیر نویس ها

زیرنویسها هم میتوانند یک چوب بزرگ باشند، و هم یک کمک آموزشی باور نکردنی. اگر به درستی از آنها استفاده کنید میتوانید سطح مطالعه‌ی زبان خود را بالا ببرید. اگر بخواهید فقط با یک بار دیدن فیلم با زیرنویس انگلیسی زبانتان را تقویت کنید، موفقیت چشمگیری به دست نخواهید آورد، اما اگر همه قدم ها را به ترتیب بردارید و در راه آموزش شکیبا باشید، زیرنویس انگلیسی هم به شما کمک بسیار خواهد کرد. در این مرحله بخش اول فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید. واژگان جدید را یادداشت کنید. ابتدا سعی کنید معنی آن ها را با توجه به داستان فیلم حدس بزنید. اگر نتوانستید، از دیکشنری کمک بگیرید. در پایان نگاهی به لیست واژه های تازه بیندازید و سپس دوباره فیلم را ببینید. بهتر است هنگام مشاهده فیلم به لیست واژه هایتان مراجعه نکنید بلکه قبل و بعد از تماشای هر بخش واژه ها را مرور کنید. نیازی به حفظ کردن واژه ها نیست. پس از چند بار مرور واژه ها و دیدن فیلم بر آن ها مسلط می شوید.

دیدن فیلم در سطح فعلی

کسانی هستند که فکر می‌کنید که صرفاً با گوش دادن به انگلیسی، حتی به چیزهایی که به‌ سختی میتوانند متوجه شوند،  رفته ‌رفته میتوانند انگلیسی یاد بگیرند. اما هم ازلحاظ علمی و هم ازلحاظ تجربی ثابت شده است که برای یادگیری بایستی چیزهایی را انتخاب نمایید که به‌ راحتی برای شما قابل فهم باشد. بنابراین مثلاً فیلم‌هایی انتخاب بکنید که زیاد اصطلاحات و عبارات کوچه‌ بازاری در آن به کار نرفته باشد. اگر سطحتان پایین است انیمیشن‌ها و کارتون‌های بچه‌گانه بسیار توصیه می‌شود زیرا زبان استفاده‌ شده به زبان بچه‌ها نزدیک ‌تر است که طبیعتاً ساده ‌تر می‌شود.

دیدن فیلم در سطح فعلی

معرفی فیلم های مناسب برای آموزش زبان انگلیسی

  1. فیلم The King’s Speech
  2. فیلم پارک ژوراسیک
  3. فیلم هری پاتر
  4. فیلم
  5. فیلم The Queen
  6. فیلم هابیت
  7. فیلم دزدان دریای کارائیب
  8. فیلم The imitation game
  9. فیلم  Aliens invasion
  10. فیلم The Hateful Eight
  11. فیلم Sherlock Holmes
  12. فیلم The Hangover Part II
  13. فیلم The Remains of the Day

یادگیری زبان با دیدن فیلم

امیدواریم این مقاله برای شما آموزنده بوده باشد.شما میتوانید برای تقویت مهارت گفتاری خود در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه شرکت کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *