مصاحبه آزمون آیلتس

 همانطور که در مقالات قبلی گفته شد یکی از چهار مهارت اصلی در امتحان آیلتس به بخش گفتاری (Speaking) اختصاص داده میشود که شما با کسب نمره خوب در این بخش از آزمون میتوانید به نمره ی مطلوب خود برسید. متقاضی باید در مدت زمان حدود ۱۵ دقیقه مهارت خود در صحبت کردن را به ممتحن ثابت کند. اما اینکه چگونه در این مدت زمان کم بتواند خود را به اگزمینر ثابت کند، ما در این مقاله به شما خواهیم گفت مصاحبه آزمون آیلتس چگونه است، پس با ما همراه باشید.

فرمت و ساختار مصاحبه‌ی آزمون آیلتس

در قسمت شفاهی (Speaking) آیلتس سولات در سه بخش مجزا مطرح می‌شود:

  • قسمت اول: در این بخش از مصاحبه سوالات عمومی (General) از قبیل اطلاعاتی درباره‌ی شغل، تحصیل، وضعیت تاهل فرد، محل تولد، علایق و موارد دیگر پرسیده می‌شود. در اینجا چند نمونه از سوالات آیلتس را برای شما جمع آوری کرده ایم.

Cold weather

Have you ever been in very cold weather?[When]

?How often is the weather cold where you come from

Are some parts of your country colder than others?[Why]

Would you prefer to live in a hot place or a cold place?[Why]

 

فرمت مصاحبه آزمون ایلتس

  • قسمت دوم: در این بخش از آزمون، اگزمینر کارتهایی در اختیار داوطلب قرار  می‌ دهد و در آن تاپیک‌هایی نوشته شده است، حدود یک دقیقه به شما زمان داده می‌ شود که در ارتباط با موضوع‌های مطرح شده فکر کنید و پس از آن باید درباره‌ی آن‌ها حدود دو دقیقه صحبت کنید. در این بخش توجه داشته باشید که توضیحاتی که ارائه می‌دهید مستقیماً به موضوع ربط داده شود و مطالب همبستگی و انسجام (Cohesion) داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است از شما خواسته شود پیرامون فردی که میشناسید صحبت کنید، محلی که قبلا از آن بازدید داشتید را معرفی کنید و یا از وسایل و امکانات شخصی خود حرف بزنید. خط اول در این کارت مستقیما از داوطلب می‌خواهد موضوع یا شیء خاصی را شرح دهد. در ادامه سه جنبه مختلف پیرامون موضوع ذکر شده‌اند که باید در حین صحبت خود آنها را پوشش دهید. به مثال زیر توجه کنید.

Describe a competition (e.g. TV, college/work or

sports competition) that you took part in

:You should say

what kind of competition it was and how you

found out about it

what you had to do

what the prizes were

and explain why you chose to take part in this competition

ساختار مصاحبه آزمون ایلتس

  • قسمت سوم: در آخرین قسمت از مصاحبه آزمون آیلتس ، اگزمینر مکالمه‌ای از پیرامون موضوعات بخش دوم با شما خواهد داشت. سوالات این قسمت به نسبت قبل سخت ‌تر میباشد و میزان پختگی پاسخ داوطلبان در آنها ارزیابی می‌شود. مکالمه این بخش دو نفره است، اما باید فعالیت شما بیشتر از فرد مقابل باشد. به مثال های زیرتوجه کنید.

Discussion  topics:

Competitions in school

Example questions

Why do you think some school teachers use competitions as class activities

Do you think it is a good thing to give prizes to children who do well at school? Why

Would you say that schools for young children have become more or less competitive since you were that age? Why?

Sporting competitions

:Example questions

?What are the advantages and disadvantages of intensive training for young sports people

?Some people think that competition leads to a better performance from sports stars. Others think it just makes players feel insecure. What is your opinion

?Do you think that it is possible to become too competitive in sports? In what way

اسپیکینگ آیلتس

نکات مهم در مصاحبه آزمون آیلتس

به دلیل اینکه در آزمون آیلتس شما با اگزمینر روبه رو هستید و شاید فضای مصاحبه‌ به گونه‌ای نباشد که شما قبلاً انتظار آن را داشتید، پس پیش از هرچیز آمادگی روحی و آرامش شما در اولویت قرار دارد. مضطرب بودن شما سبب می‌شود که تمام تلاشی که شما برای این آزمون انجام داده‌اید از بین برود. ما در اینجا نکاتی ضروری در ارتباط با مصاحبه آزمون آیلتس را برای شما جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید.

  1. خودداری از پاسخ‌های کوتاه

در هرکدام از بخش‌های مطرح شده مصاحبه تلاش کرده تا از توضیح‌های کوتاه اجتناب کنید؛ بدین معنا که تا جایی که امکان دارد موضوع را بسط دهید. پاسخ‌های کوتاه و مختصر باعث می‌شود که اگزمینر فکر کند دانش شما پایین است و در ارتباط با سطح و تسلط شما قضاوت درستی نکند. البته از توضیحات اضافه هم نیز اجتناب کنید. بنابراین در پاسخ به سولات، حد تعادل را رعایت کنید.

  1. خودداری از پاسخ‌های حفظی

سعی کنید در پاسخ به سوال های اگزمینر از جواب های حفظی خودداری کنید اگر که شما در پاسخ به آزمون از جواب‌های آماده استفاده کنید و مطالب را از قبل حفظ کرده باشید، اگزمینر آن را یک امتیاز منفی برای شما محسوب میکند و نمره خوبی از ممتحن دریافت نمیکنید. منابع فراوانی برای مهارت Speaking در بازارموجود میباشد که اگر شما جملات را عیناً حفظ کنید، اگزمینر قطعاً متوجه شده و باعث کسر نمره‌ی شما می‌شود. استفاده از منابع Speaking غیر مفید نیست البته که شما می‌ توانید از واژگان منابع Speaking استفاده کرده و با بیان مطلب به زبان خودتان نمره قابل قبولی را کسب کنید.

آزمون ایلتس

  1. از اگزمینر سوال بپرسید

اگر برای شما در قسمت سوم سوالی پیش آید و از ممتحن بپرسید ایرادی ندارد ولی پرسش از اگزمینر در قسمت اول و دوم مصاحبه نمره‌ی منفی برای شما به همراه خواهد داشت.

  1. دقت در پاسخ به سوالات

همانطور که در قسمت‌های قبلی هم اشاره کردیم یکی از نکات مهم در این بخش این است  که در پاسخ به سوالات حاشیه نروید و به موضوعات فرعی نپردازید. اگر شما در توضیح موضوع مد نظر به جای آنکه به اصل موضوع بپردازید به حاشیه روید؛ اگزمینر تصور می‌کند که سوال را به درستی متوجه نشده‌اید و نمره‌ی این بخش را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید : چه کسانی اگزمینر های آیلتس هستند؟

 

  1. اگر متوجه شدید یک پاسخی را اشتباه گفتید اصلاحش کنید

یک نکته کاربردی در مصاحبه آیلتس این است که اگر گرامر یا لغتی رو درست استفاده نکردید و متوجه  اشتباه خود شدید آن را به سرعت اصلاح کنید در غیر اینصورت باعث کاهش نمره شما میشود متاسفانه خیلی از داوطلب ها نمیدانند و نمره خود را از دست میدهند.

آیلتس

  1. از بکارگیری اصطلاحات عامیانه (Slang) خودداری کنید

استفاده از اصطلاحات عامیانه و غیررسمی در بخش Speaking به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. نادیده گرفتن این نکته سبب می‌شود که اگزمینر نمره‌ی خوبی به شما ندهد.

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که داوطلبان می‌بایست در روز مصاحبه‌ی آزمون آیلتس به آن توجه داشته باشند بگوییم. علاوه بر موارد مذکور، شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص تدریس خصوصی آیلتس، با مشاورین مجرب ما از طریق شماره ۰۲۱۲۶۴۲۲۲۸۷ تماس حاصل بفرمایید.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

One thought on “مصاحبه آزمون آیلتس چگونه است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *