منابع آیلتس

آمادگی آزمون آیلتس یکی از چالش‌های اساسی در مسیر کسب نمره بالا در آیلتس است که البته چالشی غیر قابل حل نیست. اولین ابزار لازم برای کسب این موفقیت در کنار استفاده از کتب و منابع آیلتس، موفقیت صبر و پشتکار است. هر متقاضی آیلتس، چه کلاس تدریس خصوصی آیلتس ثبت نام کند و چه بخواهد خودخوان برای آیلتس آماده شود، نیاز به منابعی برای آمادگی آیلتس دارد. تا بتواند دانش و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و برای شرکت در آزمون IELTS آماده شود. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با برخی از بهترین منابع آیلتس آشنا کنیم. این کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند که درک بهتری از آنچه در آزمون با آن روبرو خواهید شد داشته باشید و همینطور اینکه چطور نمره مورد نظر خود را به دست بیاورید.  به همین دلیل است  تصمیم گرفتیم تا با معرفی ۹ عنوان کتاب آیلتس راهنمایی مناسب برای شما باشیم.

بهترین منابع آیلتس

لیستی که هم اکنون با آن روبرو میشوید بر اساس بهترین یا بدترین طبقه ‌بندی نشده است و این معرفی صرفا براساس مفیدترین کتاب میباشد. با ما همراه باشید تا با مفید ترین منابع آزمون آیلتس آشنا شوید.

  1. Barron’s IELTS Superpack

این مجموعه تمام کتاب‌های مربوط به آیلتس را که کتاب‌های کوچک خودخوان هستند در یک مجموعه جمع کرده است، این مجموعه تمام کتاب‌های مختلف Barron’s  و یک سی‌دی ام‌ پی‌تری را در خود جای داده، همینطور چند آزمون آزمایشی که دارای دو سی ‌دی صوتی جدا هستند را شامل می‌شود.

همچنین این مجموعه شامل استراتژی‌ها و راهنمایی‌های لازم برای آزمون آیلتس را داراست که به صورت یک سی ‌دی صوتی در اختیار شما قرار گرفته است. در این مجموعه نه تنها مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ خود را تقویت می‌کنید بلکه هم زمان با لهجه‌ی آمریکایی آشنا می‌شوید  و به شما در مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ کمک میکند.

معرفی منابع آیلتس

  1. The Official Cambridge Guide to IELTS

برخلاف اکثر کتاب‌های مربوط به منابع آزمون آیلتس، این کتاب برای هر دو ماژول آیلتس جنرال و آکادمیک ساخته شده است این کتاب راهنمایی‌هایی بر اساس تجربیات آزمون ‌دهندگان قبلی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از توضیحات مفید در مورد اینکه چطور نمره بالاتری در آزمون آیلتس بگیرید بهره ببرید.

شما با استفاده از کتاب کمبریج گاید می‌توانید از هشت آزمون آزمایشی رسمی برای تمرین استفاده کنید و به صورت قدم به قدم همراه با راهنمایی کتاب هر بخش از آزمون را کامل کنید و همچنین فایل صوتی و تصویری بخش لیسنینگ را هم دریافت خواهید نمود.

معرفی منابع آیلتس

 

بیشتر بخوانید : مصاحبه آزمون آیلتس چگونه است؟

  1. Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers

این کتاب خودخوان به شما آزمون‌های کاملاً واقعی از بخش دپارتمان آزمون زبان انگلیسی کمبریج ارائه می‌دهد.این‌ها در حقیقت آزمون‌های واقعی میباشند، آزمون‌هایی که در طول سال‌ها در سطح جهان برگزار شده‌اند و شما با استفاده از این آزمون‌ها می‌توانید تجربه‌ای باارزش  را کسب کنید.

این کتاب شامل ۴ تست کامل ماژول آکادمیک برای کاندیداهای آزمون است به علاوه یک معرفی به تمام ماژول‌ها و سیستم کلی نمره‌ دهی و همچنین ۴ بخش پاسخ‌های کامل با توضیحات کامل میباشد.

این کتاب هم مانند اکثر کتاب‌هایی که در حال حاضر در بازار کتاب موجود است و همراه با سی‌دی فایل‌های صوتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و بدون استاد می توان از آن ها استفاده کرد.

  1. Official IELTS Practice Materials

این کتاب آیلتس به شما نشان می‌دهد که هر بخش از آزمون چطور مورد ارزیابی قرار میگیرد و همینطور همزمان راهنمایی‌های بسیار ارزشمندی درباره شرکت در آزمون آیلتس را در اختیار شما  قرار میدهد.

در این کتاب زبان آموزان می‌توانند به صورت خودآموز تست‌های آموزشی مربوط به هر دو ماژول آکادمیک و جنرال، پاسخنامه، متن لیسنینگ‌ها، نظرات آزمون گیرندگان و غیره را در اختیار داشته باشند. این کتاب نه تنها برای زبان آموزان  بلکه برای معلمانی که در حال آماده کردن زبان آموزان برای آزمون آیلتس هستند نیز مفید است. یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت شرکت ‌کنندگان آزمون آیلتس داشتن تجربه کافی برای شرکت در این آزمون است که این تجربه در این کتاب به خوبی به مخاطبین منتقل شده می‌شود.

معرفی منابع آیلتس

  1. Collins Reading for IELTS

کتاب آیلتس کالینز از بهترین کتاب‌ها برای آمادگی آزمون آیلتس هستند. کتاب های این مجموعه برای افرادی سودمند است که نمره ی آنها در حد ۵ الی ۵.۵ است و به دنبال منابع آیلتس بهتری برای کسب نمره‌ی بالاتر هستند. هر درس به آموزش و تحلیل یکی از انواع سوال آزمون نظیر سوالات چهار گزینه‌ای، سوالات تکمیل جمله و غیره می‌پردازد. در کنار این نکات، کتاب استراتژی‌های مناسبی جهت موفقیت در بخش‌های مختلف آزمون ریدینگ در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

معرفی منابع آیلتس

  1. Target Band 7: IELTS Academic

این کتاب توسط یکی از ممتحین سابق ایلتس تالیف شده است. کتاب به زبان ساده و قابل فهم نوشته شده تا به عنوان یک کتابچه راهنما خودآموز برای داوطلبانی که به دنبال کسب حداکثر نمره هستند، مورد استفاده قرار گیرد. کتاب تارگت بند پر از راهنمایی‌ها و تکنیک‌های مفید است که حاصل تجربیات و تحلیل‌های نویسنده میباشد.

معرفی منابع آیلتس

  1. Collins Listening for IELTS

یکی دیگر از منابع مناسب، کتاب لیسنینگ آیلتس کالینز شامل لغات مفید آزمون آیلتس طبقه‌ بندی شده بر اساس موضوع؛ انواع سوالات آزمون در این بخش شامل تکمیل فرم، تکمیل نقشه، سوالات جواب کوتاه و غیره و همچنین روش‌های پاسخگویی به آنها میباشد؛ استراتژی‌های درک لیسنینگ، نت برداری و جواب ‌دهی سوالات است. همچنین کتاب و CD همراه آن سرشار از نمونه سوال برای آزمون آیلتس میباشد.

معرفی منابع آیلتس

  1. Collins Writing for IELTS

این کتاب در هر درس، ابتدا به بررسی لغات کلیدی آزمون و سپس به استراتژی های تولید یک انشاء موفق می‌پردازد. به عنوان مثال موضوعاتی نظیر نگارش مقدمه، چیدمان متن، نگارش پاراگراف ها و ارتباط میان پاراگراف ها مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین کتاب فوق به بررسی انواع سوالات و موضوعات writing آزمون می پردازد و برای تمام این سوالات متن های نمونه ارائه می‌دهد.

معرفی منابع آیلتس

  1. Collins Speaking for IELTS

کتاب اسپیکینگ آیلتس کالینز بر روی سه موضوع تاکید بسیار دارد.

  1. معرفی ساختار سوالات آزمون آیلتس و انتظارات از آزمون دهنده جهت کسب نمره‌ی متناسب.
  2. موضوعات مورد علاقه و رایج آزمون اسپیکینگ و معرفی لغات و اصطلاحات مفید و کلیدی هر موضوع.
  3. استراتژی های بهبود کیفیت speaking نظیر چیدمان جواب، طول مناسب برای جواب و چگونه جواب خود را در حین مصاحبه اصلاح کنیم.

این منابع آیلتس یک CD صوتی مکمل که در آن نمونه مصاحبه، هم با جواب جهت مرور و هم بدون جواب جهت تمرین دارد.

معرفی منابع آیلتس

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *