نکات طلایی از اگزمینرها

نکات طلایی از اگزمینرها چه چیزهای هستند؟ برای افزایش سطح لیسنینگ حرف و حدیث های بسیاری وجود دارد که ما در مقالات قبلی به تعداد زیادی از آن ها اشاره کرده ایم. اکنون، شاید زمان مناسبی باشد تا ۲ نکته ای که در نظرات اکثر اگزمینرهای آیلتس آمده و اکثریت آن ها بر این ۲ نکته توافق دارند را بررسی کنیم.

نکته ی طلایی اول

آیا تا به حال به فرق بین hearing  و listening دقت کرده اید؟ من بارها و بارها در کلاس هایم به بچه ها یادآوری می کنم که در مهارت شنوایی، سطح listening خود را افزایش دهند. کلمات را نشوند . بلکه به آن ها گوش بدهند.

  • استاد ببخشید! من هنوز فرق این دو رو نفهمیدم!
  • توی hearing عنصر توجه و تمرکز وجود نداره. اما توی listening ما نه تنها با گوش، بلکه با مداد به سی دی گوش می دیم! هر نکته ای رو توجه می کنیم. هر نکته ای رو می نویسیم!

یک راه حل شفاف تر برای فهمیدن موضوع و نزدیک تر شدن به listening دانستن این نکته است که خواندن سوالات باید قبل از شروع لیسنینگ تمام شود و وقتی صدای سی دی پخش شد، دیگر تمام تمرکز صرفا به روی گوش دادن باشد. من حتی گاهی به بچه هایم توصیه می کنم همه ی دقتشان را توی گوش دادن خرج کنند و از همزمان خواندن سوالات پرهیز کنند.

نکته طلایی دوم

نکته ی مهم دیگر این است که برای گرفتن یک نمره ی خوب نیاز نیست تمامی سوالات را درست پاسخ دهید. حتی اگر ۳۰ سوال از ۴۰ سوال را هم درست بزنید به نمره ی ۷ خواهید رسید که نمره ی بسیار خوبی است. در همه ی آزمون ها، ۵ سوال بسیار سخت وجود دارند که تنها برای افراد خاصی طراحی شده اند که می خواهند نمره ی بالای۸ بگیرند.

  • حالا می دونید حقه ی کار کجاست بچه ها؟
  • کجا استاد؟
  • اینجا که این پنج تا سوال به صورت رندوم در قسمت های مختلف پخش شده ن. یعنی ممکنه یکیشون توی ده تا سوال اول باشه و درست نزدنش شما رو نا امید کنه! پس باید حواستون باشه و از جواب ندادن به سوالات سخت نا امید نشین!

پانوشت: خودتان را در جلسه ی آزمون و خصوصا در بخش لیسنینگ کنترل کنید و روحیه تان را از دست ندهید. شاگردان بازنده، به صورت دومینویی، پس از خراب کردن یک سوال چندین سوال بعد از آن را خراب می کنند. شاگردان ما در آزمون آیلتس بازنده نیستند. چون ما بازنده نیستیم!

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *