مزایا مدرک آیلتس

آیلتس یکی از معتبرترین مدرک‌های بین‌المللی زبان انگلیسی میباشد که مخفف The International English Language Testing System به معنای سیستم ارزیابی بین المللی زبان انگلیسی است. افرادی که قصد مهاجرت دارند داشتن مدرک آیلتس یک امتیاز بسیار عالی برایشان محسوب می‌شود. اگر قصد اخذ پذیرش ویزای کاری در یک کشور انگلیسی زبان را دارید، دارا بودن مدرک آیلتس می‌تواند کمک زیادی به پیدا کردن یک شغل مناسب و داشتن درآمد بالای سالیانه به شما کند. مزایا مدرک آیلتس این است که بسیاری از مراکز کاریابی، سازمان ها و شرکت ها در سطح دنیا هستند که مدرک آیلتس شما را به عنوان مبنای قابل اعتمادی برای استخدام شما استفاده میکنند.

آزمون آیلتس چگونه برگزار میشود؟

آزمون آیلتس توسط مجموعه‌ای از افراد متخصص در زمینه‌ی ارزیابی زبان انگلیسی طراحی و برگزار می‌شود. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. این آزمون تمام مهارت‌های تسلط به زبان انگلیسی داوطلبان را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و نمره‌ ای که از این آزمون بدست می آید میتواند نشان دهنده سطح زبانی متقاضی باشد. آزمون آیلتس چهار مهارت تسلط به زبان انگلیسی داوطلبان را را مورد ارزیابی قرار می ‌دهد. این چهار مهارت شامل موارد زیر میباشد:

  • مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی
  • مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی
  • مهارت نوشتاری به زبان انگلیسی
  • مهارت گفتاری زبان انگلیسی

مرتبط بخوانید: معرفی بهترین منابع آیلتس برای کسب نمره بالا

مشاغلی که نیاز به مدرک آیلتس دارند

 

  • در بخش بهداشت و درمان، مانند پرستاری، پزشکی و داروسازی که در آنها مهارت زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت میباشد.
  • مشاغلی مانند ساخت و ساز، مهمانداری و صنعت گردشگری از جمله مشاغلی میباشند که برای فعالیت درآن به مدرک آیلتس و تسلط به زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت میباشد.
  • اکثر کارفرمایان سایر سازمان های حرفه ای در کشورهای مختلف در حوزه های حسابداری ، مهندسی ، قانون ، حمل و نقل ، امور دامپزشکی و انرژی، از شما درخواست مدارک آیلتس را میکنند. از این رو میتوان گفت در ۸۰ درصد از مشاغل در سطح بین المللی نیاز به مدرک آیلتس بسیار ضروری میباشد.

مزایا مدرک آیلتس برای تحصیل

برخی از مزایا مدرک آیلتس این است که بسیاری از مراکز کاریابی، سازمان ها و شرکت ها در سطح دنیا هستند که مدرک آیلتس شما را به عنوان مبنای قابل اعتمادی برای استخدام شما استفاده میکنند.اگر که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، به یاد داشته باشید که بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان و همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های ایالت متحده نتایج آزمون آیلتس را میپذیرند. اگر که قصد اپلای برای لیسانس و یا کارشناسی‌ارشد را دارید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کرده و کالج یا دانشگاه منتخب خود را پیدا کنید. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی آینده باید نشان دهید که واجد شرایط هستید و می‌توانید با موفقیت دروسی را که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، را به اتمام برسانید. بنابراین برای ثبت ‌نام در مقاطع تحصیلی پیشرفته مثل ارشد یا دکترا باید امتیازات بالاتری در آزمون آیلتس را دریافت کنید.

مدرک آیلتس برای کار

برای این که بتوانید در خارج از کشور کار کنید ارائه مدرک آیلتس یک گام بزرگ و مهم برای گرفتن ویزای شما میباشد. اگر که متقاضی ویزای کار میباشید، باید به مهارت‌های “تخصص” یا “حرفه‌ای”  انگلیسی دست پیدا کنید، به این معنا که شما باید بیشتر از انگلیسی پایه توانایی داشته باشید. ادارات دولتی از آزمون آیلتس به عنوان بخشی از فرایند پذیرش خود برای دستیابی به شهروندی یا حق اقامت دائم استفاده می‌کنند. آن‌ها در نظر دارند که مهارت زبانی به توانایی افراد برای ادغام در جامعه و محیط کار به شدت مرتبط می باشد. آزمون آیلتس توسط مقامات مهاجرتی پذیرفته شده ‌است و نقش مهمی در استفاده از ارزیابی زبان به عنوان ابزاری برای کنترل تعداد مهاجرت ها ایفا می‌کند. برای مثال در کشور بریتانیا باید فرد حداقل نمره ۶.۵ در آزمون آیلتس را کسب کند. در حالی که در کشور استرالیا حداقل نمره قبولی ۵ الی ۶ می باشد. به علاوه در کشور نیوزیلند حداقل نمره قبولی در آزمون های آکادمیک و آیلتس ۴ است. در بسیاری از کشورها نسبت به شغل انتخابی نمره قبولی متغیر می باشد. برای مثال برای شغل معلمی نمره قبولی ۷ و برای برخی از تخصص ها ۶ می باشد.

نمره ‌بندی آزمون آیلتس

 

نمره بندی آزمون آیلتس از ۰ تا ۹ میباشد. برای قبولی در آزمون نمره‌ی خاصی در نظر گرفته نشده است. به طور میانگین می‌توان گفت که نمره‌ی ۵ نمره‌ی متوسطی به شمار می‌آید. نمره‌های‌ ۶ به بالا نمره‌های خوب تلقی می‌شوند. با این حال برای ورود به بیشتر دانشگاه‌های برتر کسب حداقل نمره‌ی ۷ لازم میباشد. البته که هر دانشگاه و موسسه‌ای شرایط و استانداردهای خود را دارا میباشد و به منظور اخذ پذیرش در مقاطع و رشته‌های هر دانشگاه یا قبولی در موسسه‌های مختلف، باید از شرایط قبولی آن‌ها آگاهی داشته باشید.

شما می ‌توانید تا یک ماه بعد از آزمون اقدام به ارسال نتایج آزمون آیلتس به پنج دانشگاه یا موسسه‌ی مورد نظر خود را کنید. اما اگر بیشتر از یک ماه از تاریخ امتحان شما گذشته باشد، یا داوطلب قصد داشته باشد نتیجه‌ی آزمون خود را به دانشگاه‌های بیشتری ارسال نماید، باید هزینه‌ ی ارسال کارنامه را پرداخت نماید.

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است

2 thoughts on “مزایا داشتن مدرک آیلتس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *