کلمات گیج کننده در زبان انگلیسی

کلمات و لغاتی در زبان انگلیسی وجود دارند که بسیار گیج کننده میباشند. معمولا از این کلمات در آزمون های آیلتس و تافل استفاده میشود. توجه داشته باشید امکان دارد این کلمات برای شما مشکل ساز شود و باعث شود نمره شما در آزمون های انگلیسی زبانی که شرکت میکنید کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که در این مطلب سعی داریم تا کلمات گیج کننده در زبان انگلیسی را به شما عزیزان معرفی کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

ده کلمه گیج کننده زبان انگلیسی

لغات مشابه در انگلیسی

بعضی از این کلمات به خاطر شکل ظاهری که دارند گیج‌کننده هستند. بعضی دیگر به سبب تلفظ و برخی هم به دلیل کاربرد خاص و متفاوت که دارند باعث اشتباه زبان آموزان میشود. به دلیل اینکه درک این موضوع را برای شما ساده تر کنیم این کلمات را در کنار یکدیگر توضیح میدهیم.

  • Allowed/ aloud

allowed  به معنای “اجازه خواستن” در حالیکه aloud  معنی مشابه “صدای بلند” را دارد.

  • Bored/board

معنای bored از دست دادن علاقه(کسل/ خسته)  اما board  “تکه پهنی از چوب (تخته)” میباشد.

  • Break/brake

break به معنای “خراب کردن (شکستن)”، میباشد اما brake کاری است که برای آهسته کردن سرعت ماشین یا دوچرخه انجام می دهید “(ترمز کردن)”.

  • New /knew

New به معنای “(تازه) “متضاد old (کهنه) میباشد در حالیکه knew گذشته فعل know و به معنای “(دانستن)” است.

  • piece/peace

Piece “(بخش، قطعه) بخشی از چیزی” میباشد ( حتی سه حرف اول آن از  pie تشکیل شده است).  اما معنی  peace  “(آرامش و صلح) نبودن صدا و دشمنی ” است.

  • past/passed

Piece “(بخش، قطعه)بخشی از چیزی” است( حتی سه حرف اول آن از  pieتشکیل شده است).  از طرف دیگر معنی  peace  “(آرامش و صلح) نبودن صدا و دشمنی ” است.

  • sure/shore

Sure به معنای “مسلم “است. اما shore به معنی “ساحل یا خط ساحلی” میباشد.

  • stairs/ Stares

stairs به معنای “پله ها” هستند اما Stares فعلی به معنی” زل زدن مشتاقانه” میباشد.

  • they’re/ their/ there

یک روش کوتاه گویی they are است.

Their صفت مفعولی است.

there مکان است مانند عبارت over there.

  • whether/ weather

Whether یک انتخاب را نشان می دهد whether or not  در حالیکه weather به وضعیت آب و هوایی اشاره دارد.

تفاوت چند کلمه گیج کننده

کلمات گیج کننده در زبان انگلیسی

تعداد کلمات گیج کننده در زبان انگلیسی بسیار زیاد میباشد اما ما در اینجا میخواهیم تفاوت تعدادی از این کلمات را به شما عزیزان بیاموزیم.

  • تفاوت lonely و alone

alone  را هنگامی بکار می بریم که بگوییم تنها هستیم اما از lonely زمانی استفاده می کنیم که در نتیجه تنهایی احساس ناراحتی کنیم.  alone به یک حالت فیزیکی اشاره می کند اما lonely به یک حالت روحی اشاره دارد. به مثال زیر دقت کنید.

Sometimes I like to be alone.

You won’t be so lonely there.

  • تفاوت hope و  wish

Wish  به معنای آرزو کردن و طبیعتا زمانی به کار می رود که احتمال خیلی کمی برای تحقق پیدا کردن خواسته ما به وجود می آید. hope به معنای امیدوار بودن است و زمانی بکار می رود که احتمال خوبی برای اتفاق افتادن چیزی وجود دارد. به مثال زیر توجه کنید:

some people wish to have wings.

We are all going to the stadium, we hope our team wins.

  • تفاوت job و  work

از کلمات گیج کننده دیگر در زبان انگلیسی work  و  jobمیباشد. تفاوت این دو کلمه در این است که job شغلی است که ما آن را داریم و work کاری میباشد که ما به عنوان وظیفه در آن شغل انجام می دهیم. به مثال زیر دقت کنید.

I completed my work in the afternoon

I earn 2000 dollars from my job on a monthly basis

امیدواریم تفاوت هایی که بیان کردیم قابل درک بوده باشد و بتوانید از این به بعد راحت تر آن ها را تشخیص بدهید و برای استفاده از آن ها کلمه درست را با اعتماد به نفس بیشتری انتخاب کنید.

شما عزیزان میتوانید برای تقویت زبان انگلیسی و مکالمه خود در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه شرکت کنید جهت مشاوره و تعیین سطح رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱-۲۶۴۲۲۲۸۷

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *