نمره لیسنینگ( Listening ) آیلتس

افرادی که قصد شرکت در آزمون های زبان را دارند در ابتدا ممکن است برای پاسخ به سوالات لیسنینگ دچار مشکل شوند، این مهارت زبان به علت سختی که نسبت به دیگر مهارت ها دارد باید برای یادگیری آن وقت بیشتری بگذارند و منابع معتبری را برای یادگیری انتخاب کنند.ما در این مطلب میخواهیم روش های افزایش نمره لیسنینگ آیلتس جنرال و آکادمیک را به شما توضیح دهیم تا با به کار گیری این روش ها و نکات در تمرین های خود بتوانید نمره بالایی از لیسنینگ خود در آزمون آیلتس دریافت کنید پس با ما همراه باشید.

نمره لیسنینگ آیلتس

آزمون لیسنینگ آیلتس شامل چند بخش میباشد؟

بخش ۱: مکالمه‌ای بین دو فرد در حال انجام است که معمولا در محتوای روزانه تنظیم می‌شود (به‌ طور مثال مکالمه‌ای که در یک تاکسی صورت گرفته است).

بخش ۲: گفتگوی تک نفره ای که با محتوای اجتماعی روزانه در حال انجام است (به‌ طور مثال سخنرانی برای خانواده‌های بومی).

بخش ۳: مکالمه ای بین حداکثر ۴ شخص که با عنوان آموزش‌و‌پرورش در حال انجام است (به‌ طور مثال یک معلم و شاگردانش که بر سر یک تکلیف بحث می‌کنند).

بخش ۴: مکالمه تک نفره ای که در موضوع دانشگاهی عنوان می‌شود (به‌ طور مثال ارائه های دانشگاهی).

بیشتر بخوانید : بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

اما به چه صورت در نمره آزمون لیسنینگ آیلتس میتوانیم موفق شویم؟

  • تکنیک شنیدار نوشتار Transcription

افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

اگر برای مدت کمی ست که یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده اید شاید تا کنون کلمه transcription را شنیده باشید. Transcription همان لیسنینگی است که شنیده اید اما به صورت متنی که تمام مکالمات و کلمات را در اختیار ما قرار میدهد. یکی از بهترین راه های تقویت Listening که به طرز معجزه آسایی Listening Skill را به شدت تقویت میکند تبدیل فایل های شنیداری به متن است. یعنی Transcribe کردن  Listening material.

دلایل انجام این تکنینک:

  • قدرت دقت جزیات را بالا می برد.
  • قدرت شنیداری کلمات نزدیک به هم و به هم پیوسته را افزایش می دهد.
  • قدرت ادراک جزئیات را افزایش می دهد.
  • سرعت نکته برداری و نوشتن را افزایش می دهد.
  • قدرت انجام دو کار نوشتن و شنیدن را در شما می افزاید و این چیزیست که در آزمون آیلتس به شدت به آن نیاز دارید.
  • در نهات قدرت شنیداری شما را به شدت بهبود می بخشد.

بهتر است بخوانید: تکنیک های مهم Listening

  • شناسایی نقاط ضعف

بالا بردن نمره لیسنینگ آیلتس

چند نمونه از مشکلاتی که زبان اموزان در بخش لیسنینگ با آن ها مواجه میشوند:

دامنه واژگان محدود: در این حالت به دلیل دامنه واژگان پایین، زبان‌آموز قادر به فهم محتوای لیسنینگ نیست. در صورت داشتن چنین ضعفی، پیشنهاد می‌شود که عجله‌ای برای گوش دادن به خرج ندهید و بیشتر زمان خود را صرف یادگیری واژگان جدید نمایید. برای مثال، می‌توانید از مجموعه ۱۰۰۰ لغت متداول لیسنینگ و یا هر کتاب لغت متناسب با سطح خود استفاده نمایید.

تلفظ اشتباه: کاملاً قابل درک است که گاهاً آنچه که در لیسنینگ گفته می‌شود با آنچه که زبان‌آموز می‌شنود متفاوت است. افرادی که لغات را به اشتباه تلفظ می‌کنند در واقع در ۹۰ درصد موارد آن لغت را یا نشنیده و یا به اشتباه با لغتی دیگر جایگزین می‌کنند. برای مقابله با این موضوع پیشنهاد می‌شود که تلفظ خود را با کتبی که در این زمینه نگارش شده‌اند همانند Cambridge’s English Pronunciation In Use و یا استفاده از دیکشنری تقویت نمایید.

عدم سازگاری با سرعت گوینده: سرعت صحبت گوینده عمدتاً بدلیل حذف لغات (ellipsis) و گفتار متصل (connected speech) برای زبان‌آموزان ایجاد مشکل می‌نماید. برای رفع این مشکل عمدتاً پیشنهاد می‌گردد تا در ابتدا با نرم‌افزارهایی از قبیل Window Media Player سرعت فایل صوتی را کاهش داده تا شخص پله به پله به سرعت گوینده عادت نماید.

  • به زبان انگلیسی فکر کنید

بهترین راه تقویت لیسنینگ ایلتس

بسیاری از متخصصان زبان در مورد یک قاعده کلیدی توافق دارند. اندیشیدن به یک زبان خاص به یادگیری آن زبان کمک می کند. بسیاری از زبان آموزان همه چیز را در ذهنشان ترجمه می کنند. این روش درستی نیست! این کار دو مشکل اساسی دارد. اولاً کندتر است و دوماً، شما زبان خود را به یاد می آورید و انگلیسی را فراموش می کنید. در آزمون Listening شما فرصت کافی برای ترجمه کردن ندارید. همچنین، شما باید کلمات کلیدی انگلیسی را به یاد داشته باشید. بنابراین، زمانی که انگلیسی تمرین می کنید، به زبان انگلیسی فکر می کنید!

شما میتوانید برای بهتر شدن نمره خود در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس ما شرکت کنید، جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۲۱-۲۶۴۲۲۲۸۷  و  ۰۹۳۵۲۱۲۰۰۳۱

امتیاز دهی از راست به چپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *