کارگاه ریدینگ آیلتس
کارگاه ریدینگ آیلتس مخصوص متقاضياني مي باشد که از سطح قابل قبولي از انگليسي عمومي برخوردار هستند و قصد دارند ياد بگيرند چطور متون آکادميک انگيسي را با سرعت و دقت بالا در قالب آيلتس بخوانند و سرانجام بتوانند نمره ی ریدینگ آزمون آیلتس خود را به نمره آیلتس دلخواه خود برسانند. کارگاه ریدینگ آیلتس ، دوره اي پويا و کاربردي مي باشد که تمامي بخش هاي مهارت خواندن آيلتس را در بر گرفته و با گذراندن اين دوره، متقاضيان مي توانند نمره ي ۷ را در ريدينگ آيلتس بدست بياورند.

برای اینکه بتوانیم سئوالات Reading comprehension را راحت تر جواب بدهیم، لازم است تکنیکهای Reading  را دانسته و از آنها درست و به موقع استفاده نماییم.

به طور کل، سه نوع تکنیک اصلی برای خواندن به نامهای زیر وجود دارند:

Skimming ➡ Reading for the gist

از این تکنیک برای فهمیدن مفهموم کلی متن استفاده میشود. تیتر متن، عکسها، خط اول و آخر پاراگرافها و همچنین خواندن پاراگراف اول و آخر میتوانند در این زمینه به ما کمک کنند.

Scanning ➡ Reading for specific information

پس از انکه مفهوم کلی متن را فهمیدیم، نگاهی به سئوالات می اندازیم. گاهی اوقات برای جواب دادن به سئوالات حتی لازم ‌نیست متن را کامل بخوانیم. کافیست آن بخش از اطلاعاتی را که لازم داریم با نگاه سریع به متن پیدا کنیم. به عنوان مثال اسامی افراد، سال، نام مکان ها و…

Close reading ➡ Reading for details

برای پاسخ دادن به بعضی از سئوالات لازم است که متن را با دقت بیشتری بخوانیم تا بتوانیم جواب صحیح را پیدا کنیم

علاوه بر این، یکی از مواردی که در خواندن متنها از اهمیت بالایی برخوردار است، تمرین حدس زدن لغات با استفاده از دانش قبلی خودمان و کلمات و جملات قبل و بعد از آن است.

کارگاه ریدینگ آیلتس

زمانبندی صحیح در Reading

با توجه به اینکه طول آزمون ریدینگ ۶۰ دقیقه است، برخی از زبان آموزان یا به طور کلی برای کل ۳ متن ۶۰ دقیقه زمانبندی می کنند و یا برای هر متن ۲۰ دقیقه را اختصاص می دهند که این کار می تواند توام با ریسک بالا ‌باشد.

دلیل این امر این است که اگر متن اول به دلیل پیچیدگی های متن یا سوالات بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد استرس ایجاد شده کل آزمون را تحت تاثیر قرار می دهد.

پیشنهاد می شود در تمرین های قبل از آزمون برای هر متن ۱۷ دقیقه زمان در نظر بگیرید و در روز آزمون زمانبندی ۱۷، ۱۸ و ۲۵ دقیقه برای متن اول تا سوم را بکار ببرید.

زمانبندی صحیح در Reading

کلیات ریدینگ آیلتس

 

برای هر متن به طور معمول ۱۳ الی ۱۴ سوال وجود دارد.

 

موضوع متن های آیلتس آکادمیک همان طور که از اسمش به نظر می آید آکادمیک هستند و موضوعاتی مختلفی را در بر می گیرد. این متن ها در آیلتس آکادمیک بر گرفته از متون واقعی کتاب های چاپ شده هستند . حتی از مجلات گرفته شده اند.

 

هر متن تقریبا شامل ۹۰۰ کلمه می شود.

 

متون ریدینگ آیلتس آکادمیک روایی، توصیفی یا استدلالی هستند.

 

متون ریدینگ ممکن است بخش های غیر نوشتاری داشته باشند به این معنا که ممکن است شامل نمودار، شکل و یا نقشه و … باشند.

 

 

دوره مهارتهای آزمون آیلتس